۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مخالفان استیضاح ترامپ پا پس کشیدند/ استعفای بخشی از تیم حقوقی ترامپ دو هفته پیش از جلسه استیضاح

۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۰۷
کد خبر: 502339
مخالفان استیضاح ترامپ پا پس کشیدند/ استعفای بخشی از تیم حقوقی ترامپ دو هفته پیش از جلسه استیضاح

دروغ‌های دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین ایالات متحده و اصرار وی به تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ممکن است مسیری مستحکم برای استیضاح او حتی در میان جمهوری‌خواهانی که مخالف استیضاح بودند، ایجاد کند.

اقتصادآنلایناکرم شعبانی؛ به گزارش سی‌ان‌ان، اگرچه پیشتر وکلای مدافع ترامپ مخالفت خود را با روند استیضاح وی اعلام کرده بودند اما اکنون خبرها حاکی از آن است که علیرغم دفاع حزب جمهوری‌خواه از عدم استیضاح ترامپ، اکنون ۵ نفر از وکلای مدافع تیم حقوقی وی نیز همکاری خود را با تیم حقوقی ترامپ متوقف کرده‌اند. این در حالی است که ترامپ ترجیح می‌دهد نقش خود را در شورش کنگره در روز ششم ژانویه نادیده گرفته و انکار کند.

به نظر می‌رسد در فاصله کمتر از دو هفته باقی مانده تا برگزاری دادگاه استیضاح ترامپ، این یک اتفاق شوکه کننده برای او خواهد بود به خصوص با توجه به آن که وی تلاش کرده بود تا وکلایی را به کار بگیرد که تمایل به پیگیری پرونده او داشته باشند. اما اکنون در فاصله باقی مانده تا برگزاری جلسه دادگاه و ارائه خلاصه‌های حقوقی و جلسه دادرسی که در فاصله کوتاهی برگزار خواهد شد، ترامپ همچنان بر مساله تقلب در انتخابات اصرار دارد.

بوچ باورز و دبورا باربیر که انتظار می‌رفت وکلای اصلی وی در دادگاه باشند، اکنون دیگر در تیم حقوقی وی حضور ندارند. یک منبع آگاه در این باره خبر داد که این تصمیم به صورت متقابل بین هر دو طرف گرفته شده که تیم حقوقی ترامپ را ترک کنند. این در حالی است که باورز همان کسی است که کل تیم حقوقی ترامپ را دعوت به کار کرده است.

در این راستا یک منبع نزدیک به این افراد و آگاه از تغییرات خبر داد که جاش هوارد وکیلی از ایالت کارولینای شمالی که به تازگی به تیم حقوقی ترامپ پیوسته بود نیز این تیم را ترک کرده است. جانی گاسر و گرگ هریس از کارولینای جنوبی هم دو وکیل دیگری هستند که از این تیم خارج شده‌اند.

همزمان با انتشار خبر مرتبط با کوچک شدن تیم حقوقی ترامپ، هیچ خبری مبنی بر پیوستن فرد جدیدی به این تیم منتشر نشده است. یک منبع آگاه در این زمینه به سی‌ان‌ان خبر داد که ترامپ از تیم حقوقی خود خواسته بود تا به جای آنکه بر سر مساله حقوقی بودن یا نبودن محکومیت رییس جمهوری که جایگاه خود را ترک کرده متمرکز شوند مساله تقلب در انتخابات را در دادگاه مطرح کنند و به این مساله بپردازند که آرای قانونی ترامپ به سرقت رفته است.

جیسون میلر مشاور سابق انتخاباتی ترامپ در این باره به سی‌ان‌ان گفت: تلاش دموکرات‌ها برای استیضاح رییس جمهوری که سمت خود را ترک کرده مغایر قانون اساسی است و تصویر بدی از کشور می‌سازد. در واقع 45 سناتور تا به امروز به غیرقانونی بودن روند استیضاح رای داده‌اند،علیرغم آنکه ما کارهای زیادی در این زمینه انجام داده‌ایم اما هنوز تصمیمی درباره تیم حقوقی نگرفته‌ایم.

گفتنی است بوچ باورز از کارولینای جنوبی زمانی در وزارت دادگستری دولت جورج دبلیو بوش کار می‌کرد. باربیر هم که از کارولینای جنوبی است به مدت 15 سال در این ایالت دادستانی فدرال را بر عهده داشته است. گاسر و هریس هر دو دادستان‌های سابق فدرال هستند. هوارد هم زمانی به عنوان رییس هیات انتخابات ایالت کارولینای شمالی مشغول به فعالیت بود که در آغاز سال 2016 این سمت را ترک کرد.