۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۳۸ساعت از پایان رای‌گیری

۱۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۵۶
کد خبر: 479214
اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۳۸ساعت از پایان رای‌گیری

روند شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا که از نیمه شب گذشته آغاز شد، به مراحل پایانی خود رسیده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در حالی که روند شمارش آرا ریاست جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد، جو بایدن، رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ به پیروزی نهایی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا نزدیک‌تر شد.

علاوه بر آرای الکترال که بایدن ۲۶۴ رأی کسب کرده و تنها یک ایالت دیگر کافی است تا او را به مرز ۲۷۰ رأی مورد نیاز برای ورود به کاخ سفید برساند، آرای مردمی او نیز رکورد بالای ۷۰ میلیون را رد کرد.

طبق اعلام دیلی میل، بایدن با کسب بیش از ۷۰ میلیون رأی مردمی، رکورد هر نامزد دیگر ریاست جمهوری را در تاریخ آمریکا شکست؛ به طوری که به گفته این پایگاه، او با این رأی خود رکورد آرای مردمی اوباما را هم در سال ۲۰۰۸ شکست.

بایدن تا بدین لحظه بیش از ۷۲ میلیون و ۱۱۰ هزار رأی مردمی کسب کرده است. همچنین ترامپ نیز با کسب بیش از ۶۸ میلیون رأی مردمی، از رأی خود در سال ۲۰۱۶ که نتوانسته بود ۶۲.۵ میلیون را کسب کند، پیشی گرفته است.

 

مسکو: اظهارنظر درباره نتیجه انتخابات آمریکا زود است / ترجیح می‌دهیم صبر کنیم

 ۱۴:۵۱

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه امروز پنجشنبه هشدار داد که عدم شفافیت در فضای پساانتخاباتی آمریکا، می‌تواند تاثیری منفی بر اقتصاد جهانی داشته باشد.

وی از هرگونه اظهارنظر سیاسی در رابطه با نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا اجتناب کرد و افزود: جمع‌بندی نتایج انتخابات و اوضاع کنونی به شیوه‌ای است که نمی‌توان اظهارنظری در این خصوص کرد.

پسکوف افزود: قطعاً ترجیح می‌دهیم صبر کنیم و منتظر بمانیم تا اوضاع تا حدودی مشخص شود و شفافیت‌های بیشتری صورت بگیرد.

کاهش فاصله بایدن و ترامپ در جورجیا

۱۴:۴۱-

آمار غیررسمی نشان می‌دهد که با شمارش ۹۸ درصد آراء مأخوذه در ایالت جورجیا، فاصله بایدن و ترامپ به حدود ۲۳ هزار رأی یعنی ۰.۴ درصد کاهش یافته است.

نتایج بعدی در نوادا ساعت ۸ و نیم شب به وقت تهران اعلام می‌شود

 ۱۴:۳۸

ستاد ترامپ در چندین ایالت دعاوی حقوقی آغاز کرده و مدعی اتفاقات غیرمتعارف و تخلف شده است.

آرون فورد، دادستان کل نوادا، می‌گوید نگرانی چندانی از چنین ادعاهایی ندارد چرا که از دید نظام رای‌گیری در این ایالت "وقتی بحث یک دعوای حقوقی علیه ما باش تقریبا رخنه ناپذیر است".

قرار است اعلام نتایج بعدی در نوادا پنج عصر به وقت گرینویچ (هشت و نیم شب به وقت تهران) باشد.

 واکنش مقام اماراتی به احتمال پیروزی بایدن

۱۴:۳۱

 «عبدالخالق عبدالله» سیاستمدار اماراتی که از وی به عنوان مشاور پیشین ولی‌عهد ابوظبی یاد می‎شود، گفت، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا حتی در صورت برنده شده هم یک پیروزی ضعیف و غیرقانع کننده به دست آورده و رئیس‌جمهور فعلی آمریکا حق دارد که عصبانی باشد و از رجوع به دیوان عالی سخن بگوید.

دموکرات‌ها درخواست شفافیت مالیاتی رئیس جمهور آمریکا را پس گرفتند

۱۴:۱۹

دموکرات‌های آمریکا با افزایش احتمال پروزی نامزد این حزب در انتخابات، درخواست برای تصویب قانون ایالتی دسترسی به پرداخت‌های مالیاتی رئیس جمهور را از دادگاه پس گرفتند.

شکسته شدن رکورد مشارکت در انتخابات آمریکا در یک قرن گذشته

 ۱۴:۱۶

شبکه «بی بی سی جهانی» گزارش داد میزان مشارکت آمریکایی‌ها در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ۱۲۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

همچنین پایگاه خبری هیل گزارش داد بر اساس برآورد‌های اولیه، انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بالاترین میزان مشارکت را از سال ۱۹۰۰ میلادی (۱۲۰ سال پیش) کسب کرده است.

در ادامه اعلام شد این میزان مشارکت بالاترین رقم در ۱۲۰ سال گذشته بوده است؛ به طوری که تنها در سال ۱۹۰۰ میلادی، با میزان مشارکت ۷۳.۷ درصد، آمار مشارکتی بالاتری از انتخابات امسال به ثبت رسیده بود.

اخبار مربوط به ساعت‌های قبل انتخابات آمریکا را در اینجا می‌توانید مشاهده کنید.