۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۳۲ساعت از پایان رای‌گیری

۱۵ آبان ۱۳۹۹، ۷:۰۰
کد خبر: 479114
اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۳۲ساعت از پایان رای‌گیری

با وجود این که انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه به پایان رسیده است اما هنوز شمارش آرا در برخی ایالت‌های آمریکا ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، روز سه شنبه پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  برگزار شد و بر اساس ارقام به دست آمده، نرخ مشارکت واجدان شرایط در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده به ۶۶.۹درصد رسیده که بالاترین میزان آن از ۱۲۰سال گذشته بوده است.

با مشخص شدن نتیجه آرای بیشتر ایالت‌های آمریکا پیش بینی‌ها در مورد ساکن بعدی کاخ سفید با احتمال بیشتری دنبال می‌شود.

 ۰۹:۳۹ - اختلاف بایدن با ترامپ در جورجیا به ۲۵ هزار رای کاهش پیدا کرد

این ایالت ۱۶ رای الکترال دارد و تاکنون ۹۸ درصد از آرای آن شمارش شده است

انتخابات آمریکا

 

 ۰۹:۱۹ - وکیل ترامپ: تقلب شده، فکر می‌کنید ما احمقیم؟!

رودی جولیانی، وکیل ترامپ در جمع خبرنگاران در پنسیلوانیا با ادعای اینکه در انتخابات آمریکا تقلب گسترده‌ای رخ داده خطاب به دموکراتها و جو بایدن گفت: «فکر می‌کنید ما احمقیم؟ فکر می‌کنید ما کودن هستیم؟» در تازه‌ترین نتایج آرای شمارش شده جو بایدن، نامزد دموکراتها برای پیروزی نهایی تنها به ۶ رای الکترال نیاز دارد.

 ۰۹:۱۵- عصبانیت ترامپ از رد درخواست خود برای توقف شمارش آرا در پنسیلوانیا

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۲۰ بعد از آنکه دادگاه عالی درخواست او را برای توقف شمارش آرا در پنسیلوانیا رد کرد، در تازه‌ترین توئیت خود با بازنشر بخشی از گزارش روزنامه بریت پارت درباره افزایش درخواست‌ها برای برکناری دادستان پنسیلوانیا نوشت: درخواست‌ها برای برکناری یا استعفای دادستان کل پنسیلوانیا افزایش یافته است.

۰۸:۳۹- راه اندازی وب سایت تیم انتقال قدرت

شبکه فاکس نیوز گزارش داده است در حالی که شمارش آرا ادامه دارد، ستاد انتخاباتی جو بایدن، وب‌سایتی برای تیم انتقال قدرت راه‌اندازی کرده است. در سایت دولت انتقالی بایدن/هریس امده است که از روز نخست به دنبال حل مشکلات کشور مانند بیماری کرونا، رکود اقتصادی، تغییرات اقلیمی و غیره خواهد بود

پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، نامزد پیروز تیمی را مسئولیت انتقال قدرت از رئیس‌جمهور فعلی به رئیس‌جمهور منتخب را به عهده خواهد داشت.

۸:۰۰ - بایدن رکورددار بیشترین آراء در تاریخ آمریکا

روزنامه «نیویورک‌تایمز نوشت:  بایدن توانسته با بیش از ۷۱ میلیون رأی مردمی که کسب کند، حائز بیشترین تعداد آراء در تاریخ انتخابات‌های ریاست‌جمهوری آمریکا شود.

پیش از این «باراک اوباما» در سال ۲۰۰۸ با رقم ۶۹،۵ میلیون رأی، رکورددار بیشترین آراء مردمی بود.

 ۰۷:۵۲ - نتایج انتخابات ایالت تعیین کننده نوادا جمعه مشخص می‌شود

با توجه به رقابت تنگاتنگ نامزد دموکرات‌ها و جمهوریخواهان، مقامات ایالت نوادا بامداد پنجشنبه اعلام کردند که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این ایالت تا فردا (جمعه به وقت ایران) به طول خواهید کشید.

ایالت دارای ۶ رای الکترال است

"جنیفر راسل" مدیر ارتباطات ایالت نوادا در این باره به سی ان ان گفت: نتایج نهایی انتخابات این ایالت در ظهر پنجشنبه اعلام خواهد شد.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، رقابت انتخاباتی در ایالت نوادا بسیار نزدیک است و مقامات انتخاباتی تا کنون ۷۵ درصد از آرا را شمرده و بایدن تا کنون توانسته ۵۸۸ هزار و ۲۵۲ رای معادل ۴۹.۳ درصد از آرای را به خود اختصاص دهد.

ترامپ نیز با عقب افتادن از بایدن تا کنون ۵۸۰ هزار و ۶۰۵ رای معادل ۴۸.۷ درصد آرای را کسب کرده است.

به طول انجامیدن شمارش آرا در ایالت نوادا بیشتر به خاطر شمارش زیاد آرای پستی بوده است. گفته می شود هر چه به تعداد آرای پستی در ایالت‌های کلیدی و چرخشی آمریکا مانند نوادا افزوده می‌شود شانس ترامپ برای کسب پیروزی در انتخابات کاهش می یابد.

بنابر آخرین آمار نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و تا این لحظه، جو بایدن با ۲۶۴ رای الکترال در برابر ۲۱۴ رای الکترال دونالد ترامپ پیش است.

اگر شش رای نوادا به بایدن برسد او آرای الکتورال لازم برای پیروزی نهایی را کسب خواهد کرد.

۰۷:۴۶- پلوسی: بایدن به اندازه کافی رای الکترال برای پیروزی دارد

رییس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه در نامه‌ای به نمایندگان دموکرات نوشت: بایدن به اندازه کافی رای الکترال برای پیروزی در کاخ سفید دارد.

نانسی پلوسی در این نامه تاکید کرد که مردم آمریکا صدای خود را به وضوح در صندوق‌های رای به تصویر کشاندند و جو بایدن و کامالا هریس را به کاخ سفید می‌فرستند.

این برای اولین بار است که پلوسی با اشاره به رقابت‌های سخت برای حفظ قدرت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان در مورد وضعیت رقابت‌های ریاست جمهوری اظهار نظر می‌کند.

پلوسی همچنین از همکارانش خواست تا هنگام شمارش آرای نهایی و تکمیل رقابت‌ها صبور باشند.