۰ نفر

ترولی چیست ؟ با انواع متنوع ترولی آشنا شوید!

۲ تیر ۱۳۹۹، ۹:۵۸
کد خبر: 447694
ترولی چیست ؟ با انواع متنوع ترولی آشنا شوید!

اگر نگاهی اجمالی به زندگی انسان در دوره‌های تاریخی بیاندازیم، در میابیم که انسان عمدتا ابزار را بر اساس نیاز و راحتی خود می‌سازد. ترولی ها از جمله این ابزارهاست که ابتدا برای حمل بار و بعد‌ها حمل خود انسان را شامل شد. از لحاظ شکل ظاهری، در ابتدای ساخت بدون سقف و بدون نشیمنگاه که بیشتر برای حمل بار استفاده می‌شد، و بعد‌ها با شکل پیشرفته‌تر به همراه کابین و نیمکت ارائه شد.

ترولی‌ها در اوایل ساخت بر روی زمین بوسیله‌ی چرخ‌ها حرکت می‌کردند تا زمانی که این وسیله‌ها با حرکت بر روی ریل تغییر شکل دادند. بماند که ترولی‌ها ابتدا چوبی و دست‌ساز بوده و به مرور زمان آهن‌آلات وارد مواد اولیه ساخت شد. در دوره‌های تاریخی، ترولی‌های بزرگ و کوچکی وجود داشته که امروزه به شکل جدید‌تر و به‌روزتر در جوامع ما دیده می‌شوند. از کالسکه‌هایی با چرخ‌های بزرگ و کوچک که با گذشت زمان به واگن‌هایی بر روی ریل‌ها برای حمل مسافران ساخته شد. این واگن‌ها تا اواخر قرن 19 در شهر‌ها وجود داشت و هم‌اکنون نیز در بعضی از شهر‌های ترکیه، اتریش و آمریکا دیده می‌شود.

ترولی چیست ؟

عنوان ترولی در برگیرنده‌ی تمام این ماشین‌آلات است و در لغت به وسیله‌ی چرخ‌داری اطلاق می‌شود که نیروی پیشرانش آن، در برهه‌هایی انسان، اسب‌ها، سوخت‌های فسیلی و برق بوده‌اند.

با انواع متنوع ترولی آشنا شوید

ترولی‌ها بر اساس نوع کاربرد آنها به گونه‌های مختلف تقسیم می‌شوند که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

ترولی‌های نظافتی

یکی از ساده‌ترین ساختارها در میان ترولی‌ها، ترولی‌های نظافتی است که از این نوع برای نگهداری ابزار نظافت در حین کار به منظور سهولت در انتقال این ابزار می‌باشد. مدل نظافتی توان نگهداری سطل آب و تفکیک آب تمیز و کثیف را داشته تا یک پک کامل از لوازم را در اختیار کاربرها قرار دهد. از این نوع در بسیاری از مجموعه‌های رستورانی، هتل‌ها، تالارها، پاساژ‌ها و... استفاده می‌شود. نوعی از این مدل خاص وجود دارد که در ابعاد کوچکتر و به نام خانه‌داری ارائه می‌شود که فقط از سطل و تی برای نظافت استفاده می‌شود.

لال

ترولی‌های بیمارستانی

در محیط‌های درمانی از این وسیله چرخدار برای حمل ابزارآلات پزشکی در محیط بیمارستان‌ها استفاده می‌شود. بسیاری از بیمارستان‌ها در کنار تخت بیماران از یک مدل چرخدار استفاده می‌کنند تا برای قراردادن دستگاه تنفس و سرم‌ها از آن استفاده می شود. از نوع دیگر این ترولی در اتاق‌های عمل برای چیدمان ابزار و نیر برای انتقال دارو‌ها برای بیماران نیز استفاده می‌شود.

در بسیاری از مراکز درمانی، از این ابزار نیز برای نظافت استفاده می‌شود. جنس بدنه مدل بیمارستانی از مواد آنتی باکتریال بوده که از جذب و انتشار میکروب‌ها در محیط بیمارستانی جلوگیری می‌کند. مخازنی که در این نوع تعبیه شده است که برای نگهداری از زباله‌های بیمارستانی است، نیز از مواد آنتی باکتریال ساخته شده است. علاوه بر آن محفظه نگهداری آب و مواد شوینده در کنار ابزار نظافتی این امکان را برای کاربر ایجاد می‌کند تا امکانات نظافتی بیشتری را فراهم کند.

ترولی خدمات

اگر گاهی اوقات در مسافرت‌های خود، در هتل‌ها اقامت کرده باشید و زمانی که خدمات هتل برای شارژ لوازم مورد نیاز نظافتی شما مثل صابون، شامپو، حوله، ملحفه و... مراجعه می‌کند، این مدل را دیده باشید.

از کاربردهای دیگر مدل خدمات، استفاده در نظافت و در بعضی موارد قابلیت جاسازی جاروهای برقی و دیگر ابزار نظافتی را در خود دارد که یک ابزار کامل برای نظافت اتاق‌ها و راه‌روها در هتل‌ها نام برده می‌شود. از این مدل با قابلت نگهداری غذا نیز برای حمل غذا و سرو آن در اتاق مسافران استفاده می‌شود.

ترولی حمل چمدان

برای سهولت حمل بار در حد فاصل کانتر‌های دریافت‌کننده بار مسافران در فرودگاه‌ها تا پارکینگ و یا در هتل‌ها برای حمل بار مسافران تا اتاق آنها از این مدل استفاده می‌شود. مشخصه‌های مهم این ترولی، استحکام بالای آنها و توان تحمل بار تا 200 کیلوگرم و در عین حال سبکی آنها، راحتی کامل در انتقال بار، ضربه گیر پلاستیکی برای جلوگیری از آسیب دیدگی بار، دارای سیستم ترمز و ... می‌باشد.

ترولی رستورانی

در رستوران‌ها برای نگهداری از غذا و ظروف، انواع مختلف سبد چرخدار ایجاد شده است. در این بین برای نگهداری غذای گرم با دمای قابل تنظیم از مدل گرم، برای نگهداری مواد غذایی سرد از مدل یخچالی یا سرد، برای جمع آوری و نگهداری ظروف کثیف از سبدی برای ظروف، حمل مواد، حمل غذا و ... استفاده می‌شود.

لطذلاط

ترولی‌های فروشگاهی

چرخ خرید فروشگاهی حاصل اتصال چرخ دستی با سبد دستی است. در فروشگاه‌ها برای حمل آسان کالاها، مشتریان می‌توانند از ترولی‌های فروشگاهی استفاده کنند تا علاوه بر راحتی در حمل کالا‌ها، با آرامش بیشتر در میان قفسه‌های فروشگاهی حرکت کنند. می‌توان گفت یکی از مهمترین تجهیزات فروشگاهی ترولی فروشگاهی می‌باشد. گروه صنعتی دی که به عنوان یکی از تولیدکننده‌های برتر این محصول در کشور است که این محصول را در انواع مختلف پلاستیکی مقاوم و نیکل کروم در ابعاد مختلف تولید می‌کند و در صورت تمایل می‌توانید از سایت ما دیدن کنید و پس از بررسی دقیق و اخذ و مشاوره و نیز مقایسه کیفیت و قیمت، بصورت آنلاین اقدام به خرید کنید.

یشسبیب

ترولی‌های آرایشگاهی

ترولی آرایشگاهی به منظور نگهداری ابزار آرایش می‌باشد تا آرایشگر در زمان کار بتواند تمام ابزار را در اختار خود داشته باشد. این ابزار محل نگهداری سشوار، انواع قیچی‌ها، شانه‌ها، موزرهاو... می‌باشد تا نظمی کامل را به محل کار آرایشگر بدهد.

ترولی باربری

ترولی‌های دوچرخ که برای انتقال بار در انبار‌ها استفاده می‌شود. و توان حمل بارهای بسته‌بندی شده تا وزن 500 کیلوگرم را داراست. از انواع مختلف آن می‌توان به مدل پله‌رو اشاره کرد که قابلیت حمل بار بر روی پله را دارد. از مدل‌های دیگر این مدل نیز به بشکه بر، کپسول‌بر، و... می‌توان اشاره کرد.

مزایای استفاده از ترولی:

  • بالابردن توان کاری نیروی کار
  • ایجاد سهولت برای کاربران و مشتریان
  • جلوگیری از آسیب دیدگی مواد قابل حمل
  • مدیریت راحت‌تر در ایجاد خدمات
  • انتقال حجم بالای بار در زمان کمتر
  • حفظ پرستیژ کاری
  • صرفه‌جویی هزینه‌ها و امکان استفاده از نیروی انسانی کمتر