۰ نفر

رییس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین؛

کمبود عرضه عامل گرانى قیمت گوجه/ احتمال افزایش قیمت سبزى در روزهاى ابتدایى ماه رمضان

۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۲۱
کد خبر: 433476
کمبود عرضه عامل گرانى قیمت گوجه/ احتمال افزایش قیمت سبزى در روزهاى ابتدایى ماه رمضان

رییس اتحادیه میوه و سبزی تهران کمبود عرضه گوجه فرنگى به دلیل بارندگى‌هاى اخیر را عامل افزایش قیمت این محصول اعلام کرد و گفت: این گرانى ارتباطى با گرانفروشى ندارد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانى؛ اسدالله کارگر در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به افزایش قیمت برخى میوه‌ها طى چند روز گذشته اظهار کرد: در چند روز گذشته قیمت گوجه فرنگی، سیب زمینى، لیموشیرین، لیموترش و زنجبیل افزایش یافته اما با توجه به معرفى احتکارکنندگان لیموشیرین و لیموترش انتظار داریم مسئولان این موضوع را پیگیرى کنند.

وى درباره قیمت میوه و سبزى در ماه رمضان توضیح داد: بازار میوه و سبزى همه ساله در این ایام تقریبا آرام است و افزایش قیمت چندانى نداریم، اما احتمال دارد که قیمت سبزى خوردن به دلیل افزایش تقاضا در روزهاى ابتدایى ماه کمى افزایش یابد.

کارگر درباره علت افزایش قیمت گوجه فرنگی هم بیان کرد: قیمت گوجه فرنگی طى چند روز گذشته به دلیل بارندگى‌های اخیر و کمبود عرضه، با افزایش همراه شد و گرانفروشی در کار نیست؛ به این ترتیب در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی بوته‌ای به ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان رسیده است.

این مقام مسئول با تشریح قیمت سایر میوه‌ها افزود: قیمت هر کیلو پرتقال تامسون شمال ۵ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان، خیار بوته‌ای ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، خیار گلخانه‌ای ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان، سیب زرد ۴ تا ۹ هزار تومان و سیب قرمز ۴ تا ۸ هزار تومان است.