۰ نفر

رییس اتاق مشترک ایران و قطر در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین؛

آغاز تجارت ایران و قطر با رعایت پروتکل‌هاى بهداشتى/ بازگشایى مرز کویت به روى کالاهاى ایرانى

۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۱۶
کد خبر: 431025
آغاز تجارت ایران و قطر با رعایت پروتکل‌هاى بهداشتى/ بازگشایى مرز کویت به روى کالاهاى ایرانى

رییس اتاق مشترک ایران و قطر از بازگشایى مرز کویت و قطر به روى کالاهاى ایرانى با رعایت پروتکل‌هاى بهداشتى سختگیرانه خبر داد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانى؛ عدنان موسى پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت تجارت ایران و قطر توضیح داد: قطر یکى از کشورهایى است که به شدت روى سلامت شهروندانش حساس بوده و به نوعى کرونا خط قرمز آن است، همچنین این کشور قوى‌ترین خط هوایى دنیا را دارد که از این جهت بسیار متضرر شده؛ اما از آنجا که قطر وابستگى شدیدى به مواد غذایى دارد، مدتى است که با رعایت پروتکل‌هاى بهداشتى واردات مواد غذایى از ایران را آزاد کرده است.

موسى‌پور ادامه داد: البته این سختگیرى مختص همه کشورهایى است که با قطر ارتباط تجارى دارند اما باتوجه به نیاز شدید قطر به مواد غذایى، واردات را آزاد کرده که البته ورود لنج‌هاى چوبى به این کشور ممنوع است و کالا را فقط از طریق لنج‌هاى آهنى که قابل ضدعفونى است، مى‌پذیرد.

او درباره ارتباط تجارى ایران با کویت نیز توضیح داد: کویت در بحث بیمارى کرونا سختگیرى بیشترى نسبت به سایر کشورها داشته و اولین کشورى بود که واردات از ایران را به طور کامل متوقف کرد.

رییس اتاق ایران و قطر گفت: کویت سه روز است که مرز خود را به روى تمامى کالاهاى ایرانى با رعایت پروتکل‌هاى بهداشتى بسیار سختگیرانه باز کرده و تجارت با این کشور نیز آغاز شده است.