۰ نفر

رییس شورای تامین کنندگان دام در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

کاهش قیمت گوشت در پى افت تقاضا/ رکورد تولید دام زنده در سال٩٩

۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۵۰
کد خبر: 424806
کاهش قیمت گوشت در پى افت تقاضا/ رکورد تولید دام زنده در سال٩٩

رییس شورای تامین کنندگان دام به تاثیر منفى بیمارى کرونا بر بازار گوشت اشاره کرد و گفت: در پى این بیمارى سطح تقاضا براى خرید گوشت به شدت پایین آمده و قیمت نیز کاهش یافته است.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانى؛ منصور پوریان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت بازار گوشت در روزهاى اخیر اظهار کرد: بیماری کرونا بازار گوشت را هم تحت تاثیر خود قرار داده چرا که سال گذشته در این ایام شاهد افزایش تقاضا برای گوشت توسط رستوران‌ها، هتل‌ها و تعاونی‌ها و مصرف کننده‌های عمده بودیم اما امسال با شیوع این بیماری و تعطیلى رستوران‌ها و هتل‌ها تقاضا به شدت کاهش یافته و شاهد ضربه اقتصادی بالایی در بازار گوشت به خصوص گوشت منجمد هستیم.

پوریان درباره وضعیت تولید دام زنده نیز توضیح داد: از سال گذشته حجم تولید دام سنگین با افزایش همراه شد و در سال جاری نیز تولید دام سبک رونق گرفت به طوری که در حال حاضر جمعیت دام زنده بسیار افزایش یافته و پیش‌بینی ما این است که سال آینده شاهد رکورد تولید دام زنده باشیم.

 او از افت قیمت گوشت در پى شیوع بیمارى کرونا خبر داد و گفت: متاسفانه با وجود این شرایط، خرید چندانی وجود ندارد و همین افت تقاضا باعث شده قیمت‌ها نیز کاهش یابد.

پوریان افزود: در پى این بیمارى قیمت گوشت منجمد بسیار کاهش یافته و گوشت گرم نیز درحال کاهش است به طوریکه درحال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت گرم بین۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان نوسان دارد.

رییس شورای تامین کنندگان دام تاکید کرد: در شرایط فعلى با توجه به افزایش تولید دام زنده، باید علاوه بر تامین بازار داخل به فکر صادرات باشیم چراکه جمعیت دام زنده ایران به شدت افزایش یافته و باید از این فرصت استفاده کرد؛ در این راستا کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان و در جنوب ایران کشورهای کویت قطر امارات و عمان مى‌توانند مقاصد صادراتی دام سبک ما باشند.