۰ نفر

رییس اتحادیه قنادان و شیرینى‌پزان در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

کرونا بازار شیرین قنادان را تلخ کرد/ افت فروش قنادى‌ها به یک‌دهم

۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۲۷
کد خبر: 421963
کرونا بازار شیرین قنادان را تلخ کرد/ افت فروش قنادى‌ها به یک‌دهم

رییس اتحادیه قنادان و شیرینى‌پزان با اشاره به تاثیر کرونا بر بازار شب عید شیرینى‌فروشان اظهار کرد: در پى این بیمارى کاسبى قنادان به یک‌دهم سال‌های گذشته کاهش یافته است.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانى؛ على بهره‌مند در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت کاسبى قنادان در پى شیوع ویروس کرونا توضیح داد: با وجود اینکه وزارت بهداشت اعلام کرده‌، مواد غذایی که در حرارت پخته شوند خطر انتقال ویروس را ندارد، اما مردم به خاطر نگرانى خود از بابت غیر بهداشتی بودن مواد خوراکى، تمایلى به خرید شیرینى ندارند.
او با اشاره به افت میزان تقاضا براى شیرینى در ایام شب عید بیان کرد: قنادان انتظار دارند تا در ایام عید بتوانند کسادى بازار در طول سال را جبران کنند که متاسفانه امسال با فراگیر شدن این بیمارى، بازار شب عید واحدهاى صنفى ما نیز کساد شده است.
رییس اتحادیه قنادان و شیرینى‌پزان تصریح کرد: با وجود اینکه قنادان ملزم به رعایت موارد بهداشتى هستند و نظارت کافى نیز بر آن‌ها انجام مى‌شود، اما متاسفانه به خاطر کاهش خریدهاى مردم فروش قنادان نسبت به سال گذشته به یک دهم افت کرده است.
بهره‌مند مالیات و تامین اجتماعى را معضل جدى واحدهاى صنفى عنوان کرد و گفت: در حال حاضر علاوه بر مشکل کسادى بازار، قنادان با مشکل پرداخت حقوق و مالیات و بیمه تامین اجتماعى نیز همراه هستند که باید به آن رسیدگى شود.