۰ نفر

رییس اتاق بازرگانی ایران در همایش مبارزه با فساد؛

تا جایی جلو آمده ایم که فساد دیگر در جامعه زشت نیست/ تاثیر 8درصدی فساد در تولید ناخالص ملی

۱۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۰
کد خبر: 400528
تا جایی جلو آمده ایم که فساد دیگر در جامعه زشت نیست/ تاثیر 8درصدی فساد در تولید ناخالص ملی

رییس اتاق بازرگانی ایران با انتقاد از اینکه قبح فساد در کسور از بین رفته گفت: فساد تا هشت درصد بر تولید ناخالص داخلی اثرگذار است.

به گزارش اقتصادآنلاین، غلامحسین شافعی امروز در مراسم مبارزه با فساد روند حرکت اخلاق در جامعه را خطرناک دانست و اظهار کرد: مسائل اقتصادی آنقدر برای ما مشکل آفرین نخواهد بود که سقوط اخلاق در جامعه دردسرساز می شود؛ متاسفانه روند حرکت اخلاق یک سیر نزولی با شیب تند را نشان می‌دهد که آینده ما را با مخاطره همراه می‌سازد‌.

او از تاثیر یک تا هشت درصدی فساد بر تولید ناخالص داخلی خبر داد و گفت: قبح فساد در جامعه ریخته و تا جایی جلو آمده ایم که فساد در جامعه زشت نیست؛ در جامعه ایران از دست دادن سرمایه های اجتماعی کشور به شدت در حال ترویج بوده که یکی از عوامل اصلی آن، رانت و فساد است.

شافعی در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با فساد، تصریح کرد: ایشان فساد را به اژدهایی هفت سر تشبیه کرده اند و فساد مالی را مانند خوره و سرطان می دانند که باید با آن مبارزه کرد؛ این کلمه ای که در مورد فساد به عنوان سرطان به آن اشاره کرده اند بسیار مهم است چراکه اگر به سرطان رسیدگی نشود، درمان آن امکان پذیر نیست.