۰ نفر

رئیس کل گمرک ایران خبر داد:

مسیر سبز گمرک برای خوش حساب‌های مالیاتی

۴ آبان ۱۳۹۸، ۲۲:۴۹
کد خبر: 390416
مسیر سبز گمرک برای خوش حساب‌های مالیاتی

رئیس کل گمرک ایران گفت: فعالان اقتصادی و شرکت های خوش حساب مالیاتی که هیچ بدهی به سازمان امور مالیاتی نداشته باشند، از مسیر سبز گمرک برای ترخیص کالای خود بهره‌مند می‌شوند به طوری که نه کالا و نه اسناد آنان چندان معطل برای بازرسی نخواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد افزود : در هفت ماهه امسال ۱۰۰ میلیون تن کالا به ارزش ۵۰ میلیارد دلار از گمرک کشور ترخیص شد که اگر قرار بود این میزان کالا به روش سنتی ترخیص شود مسلما کندی و ایستایی در تجارت خارجی بیشتر می‌شد.

وی با اشاره به تجهیز گمرکات به دستگاه‌های اسکنر آشکارساز گفت: این دستگاه‌ها به کنترل‌های غیرمحسوس و غیرمزاحم کالاها در مرز کمک زیادی کرده است.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به نتایج بازدید خود از گمرکات خراسان رضوی گفت: گمرک دوغارون دو دستگاه ایکس‌ری در اختیار داشت که یک دستگاه معیوب بود و سه گمرک مرزی دیگر استان نیز فقط دو دستگاه ایکس‌ری در اختیار داشتند.

میراشرفی افزود: از آنجا که ریل از مرز سرخس، ایران را به کشور چین متصل می کند و فقط دو هفته زمان برای انتقال کالا از شرقی ترین نقطه چین تا ایران از طریق ریل صرف می شود لازم است که دستگاه ایکس‌ری ریلی در گمرک سرخس راه‌اندازی شود.

وی بیان کرد: در راستای ایجاد گمرک هوشمند، ۲۲۰ شرکت یا فعال اقتصادی مجاز در کشور شناسایی شدند و همکاری نزدیک فعالان اقتصادی با سازمان امور مالیاتی و سازمان گمرک باعث می شود شرکتها و تجار بیشتری از مسیرسبز گمرک برای ترخیص کالا بهره‌مند شوند.

رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه خراسان رضوی دروازه ورود به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیاست گفت: ۲۰ اقدام ویژه در گمرک تعریف شده است که این اقدامات برای تاجرانی که با کشورهای اوراسیا همکاری کنند انجام می شود.