۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

قیمت رب در حال حاضر معقول نیست/ در ایام محرم کمبود کالا نخواهیم داشت

۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۲۸
کد خبر: 373496
قیمت رب در حال حاضر معقول نیست/ در ایام محرم کمبود کالا نخواهیم داشت

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره قیمت اقلام خوراکی گفت: قیمت‌ها نسبت به ماه‌های گذشته نزولی شده اما همچنان قیمت رب مورد تایید ما نیست.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ محمد آقاطاهر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به اینکه بازار مواد غذایی به آرامش رسیده، اظهار کرد: قیمت اقلام خوراکی نسبت به ماه‌های گذشته ارزان‌تر شده و در ماه محرم نیز اگر اتفاق خاصی رخ ندهد با افزایش قیمت مواجه نخواهیم شد.

وی ادامه داد: البته قیمت‌هایی که بر روی رب درج شده مورد رضایت ما نیست و با توجه به ارزان شدن گوفه فرنگی، قیمت رب نیز باید تغییر کند.

آقاطاهر به آزادسازی واردات برنج نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه برنج یکی از اقلام اساسی در ایام محرم است باید به قیمت و عرضه آن نظارت کافی شود و از آنجا که واردات برنج خارجی آزاد شده و برنج ایرانی نیز به دست آمده، نباید شاهد کمبود و یا افزایش بی رویه قیمت باشیم.

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی همچنین درباره بازار روغن خاطرنشان کرد: تا حدودی روغن جامد نسبت به مایع کمیاب شده و از آنجا که بازار این محصول دست دولت است انتظار کنترل آن را داریم.

به گفته آقاطاهر، ما تجربه خوبی در ایام محرم نداریم زیرا در همه کشورها وقتی تقاضا افزایش پیدا می‌کند قیمت‌ها نزولی می‌شود، اما متاسفانه در ایران چنین رویه‌ای مرسوم نیست ولی امیدواریم امسال با توجه به حساسیتی که بر قیمت‌ها و میزان عرضه به وجود آمده با مشکلی مواجه نشویم.

وی همچنین درباره قیمت حبوبات در ایام محرم تصریح کرد: حبوبات نیز تا دو ماه گذشته افزایش قیمت داشت چراکه ارز واردات آن از 4200تومان به نیمایی تغییر کرده بود، اما حالا با وجود اینکه واردات آن نیز آزاد است، انتظار افزایش دوباره قیمت برای حبوبات را نداریم.