۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

خط تولید لوازم خانگی متوقف نخواهد شد/ نیاز 4هزار میلیاردتومانی صنعت به نقدینگی

۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۲۷
کد خبر: 372797
خط تولید لوازم خانگی متوقف نخواهد شد/ نیاز 4هزار میلیاردتومانی صنعت به نقدینگی

رییس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با تاکید بر عدم توقف خطوط لوازم خانگی در شرایط تحریمی تصریح کرد: صنعت لوازم خانگی در حال حاضر به حدود 4هزار میلیارد تومان نقدینگی احتیاج دارد.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ محمدرضا دیانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره آخرین اقدامات انجام شده در زمینه واردات لوازم خانگی اظهار کرد: جلسه‌ای با وزیر صنعت به منظور مقابله با تحریم برگزار کردیم و درخواست ما صدور مجوز برای واردات لوازم خانگی به صورت CKD بود.

دیانی با تاکید بر توانایی تولیدکنندگان داخل بر ساخت تمامی قطعات لوازم خانگی، اضافه کرد: در حال حاضر توانایی ساخت تمامی قطعات مورد نیاز صنعت لوازم خانگی در داخل کشور وجود دارد و اگر دولت حمایت‌های لازم را انجام دهد به هیچ وجه نیاز به واردات نداریم، بمابراین هیچ مانع تکنولوژیکی در صنعت لوازم خانگی وجود ندارد ما و حتی مواد اولیه را نیز می‌توانیم در داخل تولید کنیم.

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر تولیدکنندگان لوازم خانگی با 20 درصد ظرفیت خود مشغول به کار هستند و اگر دولت در جهت تامین نقدینگی مورد نیاز این صنعت که چیزی حدود سه تا 4هزار میلیارد تومان است گام بردارد، تولیدکنندگان داخل توانایی رساندن ظرفیت تولید به 50 درصد را نیز دارند.

وی با گلایه از رفتار برخی از واردکنندگان بیان کرد: درحالیکه تولیدکنندگان از دولت درخواست تامین نقدینگی برای احیای چرخه تولید را دارند، برخی از واردکنندگان تنها به فکر دریافت ارز برای واردات آن هم در این شرایط سخت ارزی هستند.

دیانی همچنین با اشاره به عدم همکاری کره با ایران تاکید کرد: اگر طرف کره‌ای قطعات تولید برخی محصولات خانگی را به ایران نمی دهند، به معنای توقف خط تولید لوازم خانگی ما نیست بلکه ما توانایی ساخت قطعات مورد نیاز در داخل کشور را داریم

رییس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در پایان با اشاره به افزایش قاچاق لوازم خانگی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد دولت اقدامات مقابله با این معضل را کنار گذاشته، زیرا طی ماه‌های گذشته واردات لوازم خانگی به صورت قاچاق مجدد افزایش یافته است.