۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت نفت رکورد یازده ماهه را شکست/ کاهش ذخایر نفت آمریکا عامل صعود بازار شد

۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۰۰
کد خبر: 503184
قیمت نفت رکورد یازده ماهه را شکست/ کاهش ذخایر نفت آمریکا عامل صعود بازار شد

به دنبال کاهش ذخایر نفت خام آمریکا، قیمت طلای سیاه در روز چهارشنبه به بالاترین حد یازده ماهه رسید.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، به دنبال کاهش موجودی ذخایر نفت خام و بنزین در ایالات متحده که سبب امیدواری به بهبود تقاضا شد، قیمت نفت روز چهارشنبه به بالاترین سطح 11ماهه خود رسید.

معاملات آتی نفت خام برنت، با افزایش 48سنت یا 0.8درصد، به 57.94دلار در هر بشکه رسید که بالاترین حد آن از اواخر فوریه 2020 را نشان می‌دهد.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با 34سنت یا 0.6درصد افزایش، با قیمت 55.10دلار در هر بشکه معامله شد. این معیار با رسیدن به قیمت 55.26دلار در روز سه‌شنبه به بالاترین حد یک ساله خود رسید.

این بازار همچنین به دنبال انتشار اخبار مبنی بر اینکه دموکرات‌ها در کنگره ایالات متحده اولین قدم‌ها را در جهت پیشبرد طرح حمایتی 1.9تریلیون دلاری ویروس کرونا بدون پشتیبانی جمهوری‌خواهان برداشتند، تقویت شد.

موسسه نفت آمریکا گزارش داد که موجودی نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به 29ژانویه، 4.3میلیون بشکه کاهش یافته است. ذخایر بنزین نیز 240هزار بشکه کاهش پیدا کرد.

همچنین بر اساس ارزیابی اعضای اوپک مبنی بر احتمال کسری بازار نفت در سال جاری، قیمت نفت تحت تاثیر قرار گرفت و شاهد رشد بود. اوپک پلاس اشاره کرد که ذخایر جهانی نفت تا ماه ژوئن به زیر میانگین پنج ساله سقوط خواهد کرد.