۰ نفر

بر اساس آخرین آمار؛

سدهای کشور چقدر آب دارد؟

۱ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۴۷
کد خبر: 491628
سدهای کشور چقدر آب دارد؟

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران تا ۲۸ آذرماه امسال، میزان ذخایر آب در مخزن سدهای کشور به ۲۶ میلیارد و ۳۷۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، مجموع ظرفیت مخازن سدها ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب بوده که نشان‌دهنده ۵۲ درصد پرشدگی مخازن است.

بر این اساس، به تبع میزان مطلوب بارش‌های پائیزی، حجم ورودی آب تا پایان آذرماه برابر با هفت میلیارد و ۱۸۰ میلیون مترمکعب بوده است.

این عدد نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل از آن که هفت میلیارد و ۱۰ میلیون مترمکعب بوده، بیانگر افزایش دو درصدی ورودی آب به مخازن سدهای کشور است.

همچنین، آخرین وضعیت سدهای کشور نشان می‌دهد که تا ۲۸ آذرماه میزان ذخایر آب در مخزن سدها به ۲۶ میلیارد و ۳۷۰ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با سال آبی ۹۹-۹۸ دارای یک درصد افزایش است.

بر اساس این آمار، به تبع میزان ورودی به سدهای کشور، خروجی آب از سدها با کاهش مواجه بوده و تا این مدت هفت میلیارد و ۹۸۰ میلیون مترمکعب خروجی آب از سدهای کشور را شاهد بوده‌ایم، به‌گونه‌ای که در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل، از کاهش ۱۶ درصدی برخوردار بوده است.