۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نوسان نفت حول تنش تجاری چین و آمریکا/ محدوده مقاومتی فعال شد

۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۸
کد خبر: 447964
نوسان نفت حول تنش تجاری چین و آمریکا/ محدوده مقاومتی فعال شد

پس از صحبت های مقامات آمریکایی و توییت ترامپ در خصوص نحوه روند مذاکرات تجاری میان چین و آمریکا، نوسانات محدودی در بازار نفت بوجود آمد.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ طلای سیاه هفته جاری در محدوده های مثبت آغاز به کار کرد و فاکتورهای تقویت کننده قیمت سبب درگیری شاخص برنت و وست تگزاس با مقاومت های مهم شدند.

در این بین شاخص برنت که تا محدوده 43 دلار و 20 سنت نیز پیش روی کرده بود، با بروز نگرانی هایی از تشدید تنش تجاری میان چین و آمریکا به مقاومت 43 دلاری واکنش نشان داده و مجددا به رقم 42 دلار و 90 سنت بازگشت.

همچنین شاخص وست تگزاس اینترمدییت نیز با عقب نشینی نیم درصدی نسبت به جلسه معاملاتی قبل به رقم 40 دلار و 50 سنت رسیده است.

البته گفتنی است به واسطه بروز برخی عوامل بنیادی از قبیل افزایش شاخص خرده فروشی نفت در آمریکا، شاهد کم تر شدن دیفرانسیل بین شاخص برنت و وست تگزاس اینترمدییت هستیم.

اما از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر نوسان قیمت نفت در روز جاری اظهارات مشاور تجاری دونالد ترامپ است که گفته بود توافق تجاری آمریکا و چین «پایان یافته است». اما وی بعدا رسانه ها را به برداشت اشتباه از سخنانش متهم ساخت قیمت نفت امروز شاهد نوسان بود.

از سوی دیگر اما توئیت جدید دونالد ترامپ مبنی بر اینکه توافق تجاری همچنان پابرجاست نگرانی ها از افزایش مجدد تنش بین آمریکا و چین را کاهش داد. ترامپ در این توئیت اضافه کرده که امیدوار است چین به پایبندی خود به توافق ادامه دهد.

همین عوامل سبب شد تا از روز گذشته بازارهای نفت واکنش های متفاوتی را به اخبار نشان داده و سبب بروز نوساناتی در شاخص های  نفتی شد.

البته همانطور که در تحلیل های پیش از این نیز گفته شد، از لحاظ تکنیکالی 43 دلار محدوده مقاومتی قوی برای برنت محسوب می شود که برای عبور از ان نیاز به غلبه بلند مدت عوامل بنیادی قوی است.

5

6