۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

شیل در کمین ورود مجدد/ نفت در محدوده صعودی شروع به کار کرد

۱۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۴۲
کد خبر: 443258
شیل در کمین ورود مجدد/ نفت در محدوده صعودی شروع به کار کرد

درحالی قیمت نفت با روزهای سیاه خود فاصله معناداری پیدا کرده که ادامه روند افزایشی قیمت می تواند به بازگشت پُرقدرت شیل به بازارهای جهانی منجر شود.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ نفت پنجمین هفته صعودی خود را در حالی آغاز کرد که بر تعداد فاکتورهای سیاسی تاثیرگذار بر بازارهای جهانی افزوده شده است. نا آرامی ها در آمریکا که از قتل یک جوان سیاه‌پوست آغاز شده و هر روز با خشونت بیشتری همراه است به شدت مورد رصد معامله گران بازارهای جهانی قرار گرفته و در صدر تحلیل های بین المللی مورد بحث و بررسی است.

برخی تحلیل‌گران بر این باورند که ممکن است با تداوم یافتن دامنه اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا که هم اکنون به ده‌ها شهر این کشور کشیده شده، ایالات نفتی و تولید نفت این کشور را تحت تاثر قرار دهد که می تواند خبر خوبی برای کاهش عرضه طلای سیاه از سوی بزرگترین تولید کننده نفت دنیا به شمار آید.

از سویی دیگر تعجیل سران اوپک پلاس در خصوص برگزاری زودهنگام نشست این گروه که قرار بود در تاریخ 10 ژوئن برپا شود و فعلا با موافقت اعضا به روز چهارم ماه جاری افتاد نیز از دیگر سیگنال های تاثیرگذار بر قیمت نفت است.

تحلیل‌گران معتقدند که اتحاد اخیر اوپک پلاس در جهت حمایت از قیمت های کنونی نفت سبب خواهد شد تا مدت کوتاهی شاهد ثبات در بازارهای جهانی باشیم. گفتنی است طبق آخرین گزارش ها،  میزان پایبندی اعضای متحد در اوپک پلاس در جهت کاهش تولید به 92 درصد رسیده است که البته این عدد برای اعضای اوپک به تنهایی 74 درصد بیان شده است.

در کنار وقایع یاد شده، گزارش های بیکرهیوز از افت پی در پی تعداد حلقه چاه های فعال در آمریکا است. طبق آخرین آمارها، تعداد دکل های حفاری برای نفت در ایالات متحده برای یازدهمین هفته متوالی به پایین ترین سطح از سال 2009 کاهش یافته است.

اما نکته حائز اهمیت، تداوم افزایش قیمت نفت به محدوده روانی 40 دلار است که می‌تواند بچه شیر خفته شیل را مجددا بیدار کند.

انرژی