۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش تورم نقطه‌ای پایین‌ترین دهک درآمدی/ شکاف تورمی دهک‌های درآمدی به ۹.۲درصد کاهش یافت

۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۵۵
کد خبر: 508038
افزایش تورم نقطه‌ای پایین‌ترین دهک درآمدی/ شکاف تورمی دهک‌های درآمدی به ۹.۲درصد کاهش یافت

نرخ تورم سالانه در بهمن‌ماه امسال در حالی به ۳۴.۲درصد رسید که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ۳۲.۰درصد برای دهک اول تا ۴۱.۳درصد برای دهک دهم نوسان دارد. همچنین شکاف تورمی دهک‌های درآمدی به ٩,٢کاهش داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین، بر اساس گزارش مرکز آمار، نرخ تورم سالانه در بهمن‌ماه به ۳۴.۲ درصد رسیده‌است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ۳۲ درصد برای دهک اول تا ۴۱.۳ درصد برای دهک دهم نوسان دارد.

1

 محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ٣٢.٣ درصد برای دهک دهم تا ٣٦.٨ درصد برای دهک دوم است. هم چنین اطلاع مذکور در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین ٢٧.٧ درصد برای دهک اول تا ٤٣.٦ درصد برای دهک دهم است.

2

فاصله تورمی دهک‌ها

بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ٩,٢ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٩.٥ درصد) ٠.٣ واحد درصد کاهش داشته است. بنابراین تورم بهمن ماه بیش‌ترین تاثیر را بر  دهک های پایین درآمدی داشته‌است.

نرخ تورم نقطه‌ای پایین‌ترین دهک درآمدی با افزایش ۳.۶ درصدی نسبت به ماه گذشته به ۴۹.۵ درصد رسید. این در حالی است که تورم نقطه‌ای بالاترین دهک درآمدی در این ماه ۰.۶ درصد کاهش یافته و به ۵۲.۴ رسیده‌است.

فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٠.٢ واحد درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل ٠.٧ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

3