۰ نفر

براساس گزارش مرکز آمار ایران؛

نرخ تورم خانوار به ٢٥.٨درصد رسید/ کمترین و بیشترین تورم برای کدام استان‌هاست؟

۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۳۰
کد خبر: 463743
نرخ تورم خانوار به ٢٥.٨درصد رسید/ کمترین و بیشترین تورم برای کدام استان‌هاست؟

بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه خانوارهای کشور مربوط به استان هرمزگان (٣١.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ آذربایجان غربی (٢١.٦ درصد) است.

به گزارش اقتصادآنلاین، مرکز آمار اعلام کرد: در مرداد ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٣٥,٩ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٥ درصد افزایش نشان می­‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان لرستان با ٥.٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان قم و مازندران با ٢.٣ درصد افزایش است.

در این زمینه بخوانید

شکاف تورمی دهک‌های درآمدی به بیش‌ترین میزان خود رسید

زندگی بر خانوار شهری در مرداد ماه دشوارتر گذشت

نرخ تورم نقطه‌ای در مردادماه به ٣٠,٤درصد رسید

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٣٠.٤ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (٣٤.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی  (٢٤.٨ درصد) است.

تورم

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به عدد ٢٥.٨ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣١.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ آذربایجان غربی (٢١.٦ درصد) است.

خانوارهای شهری

در مرداد ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٣٤,٧ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٥ درصد افزایش نشان می‌­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان لرستان با ٥.٦ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان قم با ٢.٢ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٣٠.٦ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان هرمزگان (٣٥.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢٤.٢ درصد) است.

تورم

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای شهری به عدد ٢٥.٩ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان  (٣٠.٨ درصد) و  کمترین آن  مربوط به  استان  آذربایجان غربی (٢٢.١ درصد) است.

خانوارهای روستایی

در مرداد ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٤٢,٥ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٢ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان یزد با ٥.٤ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان زنجان با ١.٧ درصد افزایش است.

تورم

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٢٩.٦ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ همدان (٣٧.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان ایلام (٢٢.٤ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای روستایی به عدد ٢٥.٤ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣١.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ آذربایجان غربی (٢٠.٣ درصد) است.

اطلاعات بیشتر را در اینجا بخوانید.