۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

همه یارانه‌هایی که خردادماه واریز می‌شود/ سرنوشت یارانه‌های معوق اردیبهشت

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۳۰
کد خبر: 440148
همه یارانه‌هایی که خردادماه واریز می‌شود/ سرنوشت یارانه‌های معوق اردیبهشت

به دنبال برنامه دولت برای حمایت از اقشار آسیب‌دیده به نظر می‌رسد 5 نوبت کمک حمایتی در خردادماه پرداخت شود که پرداخت برخی از آن‌ها از اردیبهشت به تعویق افتاده است.

اقتصادآنلاینصبا نوبری؛ از اسفندماه که به دنبال شیوع کرونا بسیاری از کسب‌وکارها تعطیل شد دولت شروع به پرداخت کمک‌های معیشتی مختلف برای حمایت از اقشار آسیب دیده کرد.

وام کرونایی کسب‌وکارها

بر اساس اعلام وزارت کار برای پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب‌وکارهای آسیب دیده از ویروس کرونا، مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده که پرداخت آن به بنگاه‌ها از اوایل خرداد آغاز خواهد شد اما روز دقیق آن مشخص نیست. به ازای هر یک نفر شاغل بیمه شده که در بنگاه فعال باشد ۱۲ میلیون تومان وام پرداخت خواهد شد. واحدهایی که به اجبار تعطیل شده باشند این رقم ۱۶ میلیون تومان خواهد بود و حداکثر تا ۲ ماه آینده وام این دسته از واحدها پرداخت خواهد شد.

10 اردیبهشت، یارانه معیشتی

به روال 5ماه گذشته، ششمین مرحله یارانه معیشتی که به دنبال افزایش قیمت بنزین به مردم پرداخت می‌شد 10اردیبهشت‌ماه به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

با وجود اینکه اعلام شده بود در خرداد و تیرماه غربالگری معیشتی‌بگیران انجام خواهد شد اما خبری مبنی بر انجام این کار اعلام نشده است.

حمایت 200تا600هزار تومانی دولت از خانواده‌های کم تمکن

رییس جمهور در اسفندماه اعلام کرد که به سه میلیون ایرانی  که حداقل درآمد را دارند سه نوبت بسته حمایتی 200 تا 600هزارتومانی واریز خواهد شد. اولین نوبت آن در روزهای پایانی اسفند، دومین در 30فروردین ماه پرداخت شد و دو نوبت در اردیبهشت‌ماه که یکی بسته ویژه ماه رمضان بود و پرداخت شد و آخرین آن در خردادماه پرداخت خواهد شد.

اگرچه روز دقیق پرداخت این وام مشخص نیست اما طبق گفته‌های پیشن باید در خردادماه پرداخت شود.

وام یک میلیونی کرونایی

در فروردین ماه دولت تصمیم گرفت به یارانه‌بگیران یک میلیون تومان یارانه پرداخت کند. ثبت‌نام‌ها تا 18اردیبهشت ادامه داشت و واریزها در دو مرحله انجام شد. البته قرار بود مرحله دوم این وام یک میلیون تومانی در اردیبهشت‌ماه پرداخت شود که چون تا امروز انجام نشده است پیش‌بینی می‌شود به خردادماه موکول شود.

26اردیبهشت، 113امین یارانه نقدی واریز می‌شود

به روال ده سال گذشته، باید 26ام خردادماه مبلغ 45هزار 500تومان یارانه نقدی به حساب سرپرستان واریز شود.

مطابق قانون بودجه 99، وزارت کار موظف است یارانه نقدی سه دهک بالای جامعه را حذف کند اما وزارت کار شهریور سال گذشته که این کار را آغاز کرد پس از دوماه و حذف حدود یک میلیون خانوار آن را متوقف کرد. هنوز هم اطلاعاتی مبنی بر از سرگرفتن این روند منتشر نشده است.