۰ نفر

سقف حقوق قضات بازنشسته در سال ۹۹برداشته شد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۰۷
کد خبر: 439085
سقف حقوق قضات بازنشسته در سال ۹۹برداشته شد

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت رفاه گفت: قضات بازنشسته از رعایت سقف حقوق در سال ۹۹مستثنی شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، میرهادی قره سید رومیانی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هیأت وزیران در اجرای نص صریح ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری هر سال ضمن اعلام ضریب افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته، مبلغ سقف حداکثر حقوق آنان را هم تعیین می‌کند؛ در همین راستا و به موجب ماده(2) تصویب نامه شماره 370.ت.57504.هـ  مورخ ۲۰ فروردین ۹۹ راجع به آیین‌نامه اجرایی بندهای (الف) و (ب) تبصره 12 قانون بودجه عمومی سال ۹۹ کشور سقفی را تعیین کرده و حسب تبصره ذیل همان ماده اعضای هیأت علمی از شمول سقف 11 مستثنی اعلام شده‌اند.

وی افزود: بنابراین در حال حاضر سایر رسته‌های شغلی همچون قضات بازنشسته کشور مشمول رعایت سقف حداکثر موصوف هستند.  

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و مطالبه‌ای که در این زمینه وجود داشت، پیگیری‌های لازم توسط مجموعه‌های مختلف صورت گرفت.

قره سید رومیانی عنوان کرد: با اهتمام و پیگیری جدی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، وزیر دادگستری و با دستور و مساعدت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور این موضوع مرتفع شد و در حال طی مراحل نهایی جهت ابلاغ است.

قره سید رومیانی در پایان خاطر نشان کرد: ان‌شاءالله با همت مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری پیگیر حل مشکلات و دغدغه ها هستیم.

بر اساس این گزارش، هیأت وزیران در اجرای نص صریح ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری هرسال ضمن اعلام ضریب افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته، مبلغ سقف حداکثر حقوق آنان را هم تعیین می‌کند. در همین راستا سقف حداکثر حقوق بازنشستگی در سال جاری به میزان 127.069.250 ریال تعیین شده و حسب تبصره ذیل همان ماده اعضای هیأت علمی از شمول سقف یاده مستثنی اعلام شده‌اند.