۰ نفر

صدور سهام عدالت جدید فعلا امکان‌پذیر نیست

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۳۲
کد خبر: 435924
صدور سهام عدالت جدید فعلا امکان‌پذیر نیست

رییس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: ثبت نام جدید برای سهام عدالت فعلا امکانپذیر نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علیرضا صالح در یک گفتگوی تلویزیونی در خصوص افرادی که سهام عدالت ندارند اعلام کرد: مبنای اعطای سهام عدالت، به سال 1385 بر می‌گردد که مقام معظم رهبری به دولت اجازه داد تا سهام عدالت به مردم واگذار شود و سازمان خصوصی سازی نیز در همان زمان بهترین سهام شرکت هایی که در تابلوی بورس قرار داشتند را برای سهام عدالت در نظر گرفت.

رییس سازمان خصوصی سازی در ادامه اظهار داشت: در همان زمان افراد ثبت نام شده اند و در حال حاضر امکان اضافه کردن افراد جدید را نداریم مگر این که بعد از این اجازه خاصی از سوی مقام معظم رهبری به دولت برای اعطای سهام عدالت به افرادی که این سهام را دریافت نکرده اند صادر شود.

صالح افزود: در حال حاضر فقط افرادی که در سال 88 ثبت نام شده اند و در طی این سالها سهام از طریق شرکت های سرمایه گذاری استانی به نام آنها شده اند می توانند از مزایای آن استفاده کنند.

این گزارش می‌افزاید: رئیس سازمان خصوصی سازی در نشست خبری اخیر خود با خبرنگاران در روز چهارشنبه گذشته نیز تاکید کرده بود دولت به اندازه کافی سهام ندارد که به مشمولان جدید سهام عدالت بدهد؛ این در حالی است که به باور کارشناسان از زمان اجرای سیاست خصوصی سازی در کشور تا کنون، هنوز نیمی از اموال و دارایی های دولت هم واگذار نشده است.