۰ نفر

سخنگوی ستاد تسهیلات کرونا خبر داد؛

عدم محدودیت زمانی برای دریافت تسهیلات کرونایی/ خانواده‌ها تا زمانی که کرونا هست می‌توانند تسهیلات بگیرند

۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۰۴
کد خبر: 435065
عدم محدودیت زمانی برای دریافت تسهیلات کرونایی/ خانواده‌ها تا زمانی که کرونا هست می‌توانند تسهیلات بگیرند

سخنگوی ستاد تسهیلات کرونا گفت: افرادی که تسهیلات کرونایی را دریافت نکرده اند تا زمانی که کرونا هست میتوانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند و زمان خاصی برای آن درنظر گرفته نشده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حسین میرزایی در خصوص تعداد خانوارهایی که حمایت‌های کرونایی را دریافت کرده‌اند گفت: بر اساس آمارهای موجود لیست ۱۷ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۲۱ خانوار به بانک مرکزی داده شد و این خانوارها کمک یک میلیون تومانی را دریافت کردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خانواری بوده که در لیست باشد اما کمک را دریافت نکرده باشد، گفت: بر اساس اعلام مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی ۳۴ هزار مورد به دلیل مشکل حساب بانکی، موفق به دریافت کمک کرونایی نشده‌اند.

سخنگوی ستاد تسهیلات کرونا تاکید کرد: بخش عمده این مشکل مربوط به مسدودی‌های قضائی و مشکلات شماره حساب آنها بوده و در صورت رفع این مشکلات، می‌توانند کمک را دریافت کنند و حقشان محفوظ است.

میرزایی در خصوص تمدید ارسال کد ملی سرپرستان خانوار نیز اظهار داشت: تا چندی قبل مهلت ارسال پیامک کد ملی برای سرپرستان خانوار ۱۸ اردیبهشت ماه اعلام شده بود اما براساس گفته شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی مادامی که کرونا ادامه دارد و خانواری باشد که کمک را نگرفته باشد مسیر برایش باز است و می‌تواند این تسهیلات را دریافت کند. بنابراین فعلاً زمانی برای پایان ارسال کد ملی در نظر گرفته نشده است.