۰ نفر

کاهش دریافتی اقشار نیازمند با ادغام یارانه‌های نقدی و معیشتی

۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۴۵
کد خبر: 421134
کاهش دریافتی اقشار نیازمند با ادغام یارانه‌های نقدی و معیشتی

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه ادغام یارانه معیشتی با یارانه نقدی ظلم در حق اقشار نیازمند جامعه است، گفت: تعداد زیادی از مردم نیازمند با این شیوه متضرر می‌شوند و کمک های دریافتی آن ها کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس؛ حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره ادغام یارانه های نقدی و معیشتی گفت: ادغام یارانه معیشتی با یارانه‌های نقدی که دولت پیش‌تر به تمام مردم پرداخت می‌کرد ایرادات فراوانی دارد. این موضوع از محورهای مهم و اساسی رد کلیات لایحه بودجه سال 99 بود.

وی ادامه داد: البته ادغام پیشنهاد دولت نبود بلکه اعضای تلفیق این موضوع را پیشنهاد و تصویب کردند و این موضوع قطعا باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه ادغام یارانه معیشتی با یارانه نقدی ظلم در حق اقشار نیازمند جامعه است، گفت: تعداد زیادی از مردم نیازمند با این شیوه متضرر می‌شوند و کمک های دریافتی آن ها کاهش پیدا خواهد کرد.

وی در پایان تصریح کرد: شاهد آن بودیم در چند سال گذشته دولت و مجلس تلاش‌های زیادی برای کاهش دهک های یارانه بگیر و پرداخت یارانه به اقشار واقعا نیازمند کردند. این موضوع در یارانه معیشتی تا حدودی دنبال شد و نسبتا موفق هم بود. البته یک سری ایرادات هم در شناسایی وجود دارد.؛ اما این دلیلی نمی‌شود برنامه‌ریزی‌های گذشته را نادیده بگیرم و یارانه بنزین را به 78 میلیون نفر بدهیم.

 کمیسیون تلفیق مجلس در یک اقدام عجیب و خلاف مصوبات مکرر مجلس به جهت حذف یارانه دهک‌های بالای جامعه، دولت را موظف به ادغام یارانه های نقدی و معیشتی (حاصل از افزایش قیمت بنزین در آبان ماه امسال) و توزیع این یارانه‌ها میان ۷۸ میلیون یارانه‌بگیر کرد.