۰ نفر

معاون رییس جمهور:

حضور در اقتصاد جهانی حق مسلم ماست/ انسجام داخلی و حصارشکنی راهکار عبور از مشکلات

۱۷ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۰۲
کد خبر: 415316
حضور در اقتصاد جهانی حق مسلم ماست/ انسجام داخلی و حصارشکنی راهکار عبور از مشکلات

معاون اقتصادی رییس جمهوری گفت: حضور در اقتصاد جهانی حق مسلم ما است و این مهم نیازمند همراهی، هم‌افزایی و همکاری بخش‌های مختلف جامعه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «محمد نهاوندیان» روز پنجشنبه در نشست با نخبگان و دانشگاهیان استان مرکزی در اراک افزود: سهم ایران باید در بازارهای بین‌المللی ستانده شده و تحریم‌های ظالمانه شکسته شود.

وی اظهار داشت: چالش اصلی که امروز ملتها، دولت‌ها و نظام‌ها در رقابت با یکدیگر دارند این است که آینده را پیش بینی و آن را بسازند.

معاون امور اقتصادی رییس جمهوری گفت: اقتصادی که بخواهد مسیر گذشته را ادامه دهد به طور قطع عقب می‌ماند، چرا که تحولات به سرعت در حال شکل‌گیری است و باید همگام با تغییرات به جلو رفت و همگام نشدن باعث عقب‌ماندگی از مسیر خواهد شد.

نهاوندیان افزود: جامعه اقتصادی به روحیه تحول آفرین نیاز دارد و ما باید چالش‌هایمان را مدیریت کنیم، زیرا مدیریت تحریم‌های تحمیلی نیاز به تفکری دارد که بتواند از موانع کنونی گذر کند.

وی اظهار داشت: دشمن  در همه اقدامات تحریمی به دنبال این است تا ریسک کار کردن با اقتصاد ایران را بالا ببرد، به همین دلیل ما باید در داخل کشور ریسک اقتصادی را به حداقل برسانیم تا هزینه‌های اداری و عملیات تولید، کاهش یابد و این مهم جز با هم افزایی، همکاری و کوشش در همه بخش‌ها حاصل نخواهد شد.

معاون امور اقتصادی رییس جمهوری گفت: شخصی در کاخ سفید با رویکردها خود نه تنها به اقتصاد خود آسیب زده بلکه به اقتصاد جهانی نیز لطمه وارد کرده است و موجب شده تا تجارت جهانی ۲ درصد کاهش داشته باشد درحالی که این مسیر در طول ۲۰ سال اخیر رو به رشد بوده است.

وی اظهار داشت: تعریف ما از اقتصاد مقاومتی، خارجی هراسی نیست بلکه همان بیان مقام معظم رهبری،یعنی درون‌گرایی و توجه و شناسایی ظرفیت‌های داخلی است.

معاون امور اقتصادی رییس جمهوری گفت: ظرفیت اقتصادی ایران نباید محدود به بازار ایران باشد و این مهم جز با ارتباط حاصل نمی‌شود که البته حریف پرقدرتی داریم که راه را می‌بندد اما باید از همفکری برای برون رفت از این مشکلات بهره گرفت.

نهاوندیان افزود: راهکار این مهم این است که مراکز علمی و دانشگاهی به کمک بنگاه های اقتصادی بیایند تا اثربخشی افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: مدیریت مالی، مدیریت بین‌المللی، فاینانس پژوهشی و متخصص در همه بخش‌ها از جمله نیازهای کشور در حوزه‌های مختلف است.

معاون امور اقتصادی رییس جمهوری گفت: ترکیب ۲ رویکرد می‌تواند ما را به افق چشم انداز برساند و آن انسجام در داخل و حصار شکنی در خارج و گسترش ارتباطات است که آینده بهتر را برای نسل آینده پیش رو قرار دهد.

در این نشست دانشگاهیان و صنعتگران مطالبات خود را مطرح کردند.

معاون امور اقتصادی رییس جمهوری در سفری ۲ روزه به استان مرکزی ابتدا به ساوه رفت و امروز پنجشنبه در چند نشست با فعالان اقتصادی، نخبگان و دانشگاهیان شرکت کرد.

استان مرکزی با ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ به قطب چهارم صنعت کشور شهرت دارد.