۰ نفر

تحلیلی از رمزارز ADA؛

کاردانو به صفر سقوط می کند؟

۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۲۸
کد خبر: 680344
کاردانو به صفر سقوط می کند؟

سال ۲۰۲۲ برای کاردانو سالی کسل کننده بود. قیمت ADA از بیشترین قیمت تاریخی خود محدوده بالای ۳.۱۰ دلار تقریباً ۹۰ درصد ریزش کرده است و به سطح قیمتی ۰.۳۵ دلار رسیده است. با این حال، بازار ارزهای دیجیتال شروع به بهبودی کرده است.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ از هفته گذشته، بازار کریپتو توانسته است با میانگین کلی ۸ درصد بهبود یابد، در حالی که قیمت ADA در حدود ۴۰ سنت ثابت مانده است. اهداف ADA تا دسامبر ۲۰۲۲ به خوبی مشخص شده است. با این حال، به دلیل اختلاف بایننس علیه FTX و سپس خرید نهایی، بازار ارزهای دیجیتال یک بار دیگر نزولی پر شتاب را نشان می‌دهد.

قیمت کاردانو در چند روز اخیر چگونه تغییر کرده است؟

سرمایه گذاران کاردانو در چند هفته گذشته از روند کاهشی آهسته اما پیوسته قیمت این رمزارز رنج برده‌اند. درصد زیادی از ارزهای رمزپایه معمولاً تمایل به نوسان کردن دارند. مثلاً قیمت بیت‌کوین در همین هفته به محدوده کمی بالاتر از مرز ۲۱٫۰۰۰ دلار افزایش یافت، سپس مجدداً به محدوده ۱۷٫۰۰۰ دلار ریزش کرد. همچنین قیمت بسیاری از آلت‌کوین‌ها حتی بیشتر از این میزان نوسان داشته است.

کاردانو به صفر سقوط می کند؟

نمودار هفتگی ADA/USD، منبع GoCharting.

اما بار دیگر قیمت ADA در حال نمایش حرکت نزولی است. در هفت روز گذشته قیمت آن ۷.۴۲ درصد کاهش داشته است. در زمان نوشتن این مطلب، قیمت در محدوده ۰.۳۶۹۲ دلار معامله می‌شود.

آیا ADA به صفر سقوط می‌کند؟

همیشه این احتمال وجود دارد که ارزش یک ارز دیجیتال به صفر برسد. اما با این وجود، قبل از سرمایه گذاری در هر ارز دیجیتال، از جمله ADA، مانند هر دارایی دیگری، لازم است تحقیقات خود را انجام دهید. برخی از عواملی که باید در مورد آنها در بررسی هر پروژه فکر کنید عبارتند از تیم پروژه، بقای طولانی پروژه و احساسات سرمایه گذاران آن.

کاردانو یک سیستم بلاکچین است که از  الگوریتم اجماع اثبات سهام  در درازمدت استفاده می‌کند تا بسیار سریع و کارآمد شود. کاردانو به دنبال حل سه‌گانه بلاکچین یا اختلاف بین مقیاس‌پذیری، تمرکززدایی و ثبات است. کاردانو مانند اتریوم از قراردادهای هوشمند در بلاکچین خود استفاده می‌کند. به همین دلیل است که حداقل برای مدتی کاردانو به عنوان "قاتل اتریوم" شناخته می‌شد. با این حال، تفاوت‌های قابل توجهی بین این دو پروژه وجود دارد. قیمت ADA به صفر نمی‌رسد، اما در صورت وقوع هر یک از رویدادهای زیر ممکن است ارزش خود را از دست بدهد:

  • بنیان‌گذاران اطلاع‌رسانی از برنامه‌ها و پروژه خود را کاهش ‌دهند تا به تأیید برسند که به مرور زمان از شهرت و ارزش آن‌ها می‌کاهد.
  • بنیانگذاران تلاش نکنند تا به کوین‌های ADA یک بهره‌وری قابل اندازه گیری بدهند.
  • افراد جامعه علاقه خود را به هیاهوی پروژه از دست ‌دهند و شروع به عقب نشینی از آن کنند.

آیا قیمت ADA می‌تواند در هفته‌های آینده بیشتر افزایش یابد؟

کاردانو به صفر سقوط می کند؟

افزایش اخیر قیمت ADA در درجه اول به دلیل رشد نسبتاً کوتاه بیت‌کوین بود. این به افزایش قوی‌تر آلت‌کوین‌ها کمک کرد و پیش‌بینی‌های کاردانو را افزایش داد. این امر عمدتاً به دلیل بیت‌کوین و در نتیجه کل بازار ناشی از یک دوره ثبات قابل توجه بود. برای چند هفته، قیمت بیت‌کوین فقط در حدود ۱۹٫۰۰۰ دلار ۲۰٫۰۰۰ دلار بالا و پایین شد.

چند دلیل وجود دارد که چرا دو ماه گذشته ممکن است به روند صعودی در بازار ادامه دهد. از یک سو، بازار ارزهای دیجیتال در هفته‌های اخیر عملکرد بهتری نسبت به بازارهای سهام داشته است. از سوی دیگر، به نظر می‌رسد تاثیر افزایش نرخ بهره بانک مرکزی که سرمایه گذاری‌های پرریسک را کاهش داده است، در حال محو شدن است. با این وجود، از نظر تاریخی بازار ارزهای دیجیتال در ماه‌های نوامبر و دسامبر اکثراً روند نزولی داشته‌اند.

پیش بینی قیمت کاردانو برای پایان سال ۲۰۲۲ چیست؟

شکست FTX و همچنین اخبار مربوط به ابتکارات بایننس برای دریافت FTX، کاردانو را در منطقه قرمز قرار داد. به طوری که قیمت آن را به کمتر از محدوده حمایتی در ماه‌های ژوئن و جولای امسال زمانی که بازار در سال ۲۰۲۲ به پایین ترین سطح خود رسید، کاهش داد. در نتیجه، فضایی برای رشد وجود دارد. اگر روند صعودی طی چند هفته آینده شروع شود، به نظر می‌رسد افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی دیگر امکان پذیر باشد.

با این حال، مشخص نیست که بازار صعودی شروع شود. نوامبر و دسامبر از نظر تاریخی ماه‌هایی هستند که احتمال کاهش قیمت‌ها بیشتر است. به عنوان یک سرمایه گذار، باید تعیین کنید که کدام عوامل را بیشتر می‌پذیرید، تحولات منفی دیروز بایننس یا داده‌های تاریخی در این زمان از سال. پیش بینی کاردانو نیز به شدت به این موارد بستگی دارد. به طور کلی، کاردانو نمی‌تواند به سادگی و صرفاً برای دلایل ذکر شده در این مقاله به ۱۰۰ دلار برسد. با این حال، سرمایه گذاران کاردانو باید نسبت به سال ۲۰۲۳ امیدوار باشند.

آیا در حال حاضر سرمایه گذاری در ADA ارزش دارد؟

کاردانو به صفر سقوط می کند؟

قیمت رمزارز ADA در حال حاضر بسیار پایین است و به احتمال زیاد در حال حاضر به پایین‌ترین سطح بازار نزولی خود نزدیک است. به طور کلی، بازار باید روند صعودی خود را در ماه‌های آینده از سر بگیرد. در نتیجه، افزایش در میان مدت و بلند مدت محتمل است. از این رو رسیدن به قیمت صفر دلار در حال حاضر امکان پذیر نیست. در نتیجه، می‌توانید روی افزایش کوتاه مدت کوین ADA شرط بندی کنید و به پیش بینی مثبت کاردانو امیدوار باشید. با این حال، در دراز مدت، در صورت کاهش قیمت‌ها از نگه داشتن نسبتاً خوب سبد دارایی‌های خود محافظت کنید.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.