۰ نفر

سقوط اخیر بازار رمزارزها؛

ویتالیک بوترین دیگر میلیاردر نیست

۱ خرداد ۱۴۰۱، ۷:۵۶
کد خبر: 637331
ویتالیک بوترین دیگر میلیاردر نیست

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران پلتفرم بلاکچین اتریوم، آخرین قربانی در سقوط چشمگیر ثروت ارزهای دیجیتال است. این نابغه ۲۸ ساله، جمعه در یک پست توییتری نوشت: "من دیگر یک میلیاردر نیستم". لاز به ذکر است که کوین ETH از ATH خود، تقریباً ۶۰ درصد کاهش یافته است.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ بوترین اتریوم را در سال ۲۰۱۴ ایجاد کرد و صاحب یک کیف پول دیجیتالی است که در ماه نوامبر دارای دارایی‌هایی به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار بود. از آن زمان، قیمت رمز ارز تحت حاکمیت بلاکچین اتریوم ۶۰ درصد کاهش یافته است. بوترین قبلاً پیشنهاد کرده بود که از قیمت‌های پایین‌تر ارزهای دیجیتال استقبال می‌کند و در ماه فوریه به بلومبرگ گفت: «افرادی که عمیقاً در حوزه ارزهای دیجیتال و به ‌ویژه ساخت‌ و ساز هستند، بسیاری از آنها از بازار نزولی استقبال می‌کنند.»

 

بی ثباتی کریپتو و میلیاردهای آن

 

دارایی‌های رمزنگاری شده به دلیل کاهش شدید قیمت ارزهای دیجیتال و آشفتگی‌هایی که استیبل کوین الگوریتمی TerraUSD و توکن لونا آن را فراگرفته، تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، چانگپنگ ژائو، بنیانگذار صرافی رمزارز بایننس، امسال شاهد کاهش بیش از ۸۰ میلیارد دلار یا ۸۴ درصد از ثروت او بوده است.

برخی از حامیان فوق‌العاده ثروتمند کریپتو در میان این تحولات اظهار فروتنی کرده‌اند. مایکل نووگراتز، بنیانگذار بانک تاجر کریپتو گلکسی، اذعان کرد که TerraUSD "ایده بزرگی بود که شکست خورد." دیگران، از جمله دوقلوهای Winklevoss، اصرار دارند که سرمایه گذاری‌های آنها بلندمدت است.

کامرون وینکلووس در ۱۲ مه در توییتی با استفاده از مخفف «زندگی عزیز نگه دارید» نوشت: «همه چیز در مورد دیدگاه و HODLing برای بازی طولانی است".

با شیوع همه‌گیری در هند در سال گذشته، بوترین بیش از ۵۰ تریلیون توکن شیبا اینو را به صندوق امداد COVID-۱۹ در آن کشور اهدا کرد. ارزش این رمزارز که یک متا شوخی در مورد کوین دیجیتالی با مضمون سگ، Dogecoin است، در آن زمان بیش از یک میلیارد دلار بود. اهدای بوترین بیش از ۵ درصد از کل توکن‌های شیبا اینو در گردش را نشان داد و قیمت‌ها را حدود ۵۰ درصد کاهش داد.

بوترین در یک توییت جداگانه در روز جمعه در مورد معاوضه بین ذهن باز در مقابل شور و هیجان صحبت کرد و در عین حال از بلاکچینی که به ایجاد آن کمک کند، حمایت کرد.