۰ نفر

حضور صرافی ارز دیجیتال پینگی در نمایشگاه بین المللی اینوتکس ۲۰۲۲

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۵۶
کد خبر: 635780
حضور صرافی ارز دیجیتال پینگی در نمایشگاه بین المللی اینوتکس ۲۰۲۲

اینوتکس در حالی یازدهمین دوره خود را شروع می نماید که اکنون تبدیل به بزرگترین رویداد نوآوری و فناوری در کشور شده است و هر ساله افتخار میزبانی بیش از ۴۰ هزار مخاطب از سراسر جهان به صورت حضوری و مجازی را دارد.

 صرافی ارز دیجیتال پینگی به عنوان یکی از استارتاپ های فین تک در این نمایشگاه حضور دارد. باید خاطر نشان کرد این صرافی در اینوتکس 2021 از سرویس صرافی و بازار معاملاتی خود رونمایی کرد و مورد استقبال فعالان اکو سیستم فناوری قرار گرفت.

توانمند سازى کارآفرینان از طریق ارائه موفقیت‌هایشان، تامین منابع مالى، پیدا کردن مسیر مناسب جهت ورود به بازار و نیز برقرارى ارتباط میان اجزای مختلف زیست‌بوم نوآوری و فناوری از جمله اهداف برگزارى این رویداد است.

 آشنایی با صرافی ارز دیجیتال پینگی

شرکت پایا همیار اسپادان تحت نام برند پینگی به عنوان اولین صرافی ارز دیجیتال با امکان مراجعه حضوری در ایران در حال فعالیت است.

در بازار معاملاتی و صرافی پینگی این امکان برای کاربران فراهم شده تا با دو ارز مبدا ریال و تتر به خرید و فروش سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم، تتر، ترون و بیش از ۱۵۰ رمز ارز دیگر که دائما در حال افزایش است؛ به معامله و خرید فروش به دو صورت P2P و OTC بپردازند.

با توجه به اینکه پینگی همانند سایر بازار معاملاتی های جهانی نظیر بایننس دارای فول نودهای اختصاصی جهت تایید تراکنش هاست، تمامی رمز ارزها دارای کیف پول اختصاصی می باشند.

به همین علت کاربر بدون محدودیت زمانی میتواند دارایی خود را در کیف پول پینگی نگهداری کند.

آنچه پینگی را نسبت به سایر صرافی های فعال در ایران متمایز میکند :

  1. اولین صرافی با امکان مراجعه حضوری در ایران
  2. کد نویسی شده اختصاصی از ۰ تا ۱۰۰ و عدم وابستگی به صرافی های خارجی از طریق API
  3. پلتفرم امن ، غیر قابل تحریم و مسدود سازی
  4. دارای فول نودهای اختصاصی در شبکه بلاکچین
  5. دارای کیف پول اختصاصی برای تمامی ارزها
  6. امکان سفارش گذاری حرفه ای StopLimit / OCO در بازار P2P
  7. خرید و فروش به صورت OTC در بخش صرافی
  8. سرویس بازار ساز خودکار (AMM) جهت بی نیازی به حجم معاملات
  9. محاسبه گر هوشمند کارمزد با توجه به حجم معاملات
  10. امنیت چند لایه و نگهداری دارایی ها در کیف پول‌های سرد
  11. پلتفرم کاملا همخوان با تمامی دستگهای موبایل و تبلت ( PWA )
  12. سیستم رفرال مارکتینگ یا کد دعوت کریپتویی / ریالی
  13. بیش از 200 ارز دیجیتال قابل معامله ( تعداد رمز ارز ها دائما در حال افزایش است )

نکات فنی مهم در انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال

با انتخاب یک صرافی خوب می‌توان از ضرر زیاد در نوسانات شدید بازار جلوگیری کرد، راهکارهایی برای انتخاب صرافی و بازارمعاملاتی خوب وجود دارد. صرافی ارز دیجیتال پینگی به آدرس سایت https://pingi.co  چهار مورد از این راهکارها را اعلام می نماید.

image_1652273632

  1. بررسی امکان سفارش گذاری حرفه ای  استاپ لیمیت و OCO
  2. امنیت و نحوه نگهداری اطلاعات کیف‌پول اختصاصی کاربران
  3. سرعت عملکرد  پلتفرم
  4. پشتیبانی‌گیری مداوم از اطلاعات کاربران
  5. اضافه شدن رمزارزهای جدید به ارزهای قابل پشتیبانی

اولین موضوع امکان سفارش گذاری با تعیین حد ضرر برای معاملات است. صرافی پینگی به عنوان اولین صرافی ارز دیجیتال در ایران در اینوتکس ۲۰۲۱ از بازار معاملاتی خود با امکان سفارش گذاری با حد ضرر به دو صورت Stoplimit و OCO رونمایی کرد. با این مدل سفارش گذای معامله گر می تواند به راحتی جلوی ضرر در معاملات را گرفته و حد سود و زیان تعیین کند.

دومین و اساسی‌ترین مبحثی که در بخش فنی هر بازارمعاملاتی و صرافی که به کاربرانش کیف‌پول اختصاصی ارائه می‌دهد مبحث نحوه‌نگهداری اطلاعات حساس کیف‌پول‌های کاربران است. نحوه ذخیره‌سازی و استفاده از اطلاعات کیف‌پول‌های کاربران در هر صرافی نسبت به صرافی دیگر متفاوت است.

برخی از صرافی‌ها از زیرساخت‌های ابتدایی استفاده کرده و اطلاعاتی همچون رمز خصوصی کیف‌پول را در سرورهای اصلی صرافی نگهداری نمی‌کنند، بلکه آن‌ها را خروجی گرفته و در سرورهای آفلاین شرکت نگهداری کرده و موقع نیاز از آن‌ها استفاده می‌کنند، که این امر باعث بوجود آمدن خطاهای انسانی فراوانی می‌شود؛ و برخی دیگر، همچون بازارهای معاملاتی بزرگ جهانی، با استفاده از تکنولوژی‌های رمزنگاری مدرن و زبان‌های برنامه‌نویسی قابل رمزنگاری، اطلاعات را رمزنگاری کرده و سیستم را به نحوی پیاده‌سازی می‌کنند که فقط به محض درخواست، امکان استفاده از اطلاعات حساس کیف‌پول‌ها قابل دسترس باشند و با محدود‌سازی دستورات تراکنش و کیف‌پول‌های صرافی، امکان بوجود آمدن هرگونه خطای انسانی و حمله سایبری را به حداقل امکان می‌رسانند.

مورد سوم بحث سرعت عملکرد سفارش‌های کاربران است؛ در سامانه‌های معاملاتی (broker)، بدلیل اهمیت بالای زمان در بازار رمزارز؛ امکان انجام معامله در کمتر از ۱ ثانیه مبحث بسیار مهمی و چالش برانگیزی است. تیم‌های فنی با پیاده‌سازی زیرساخت‌های چند سطحی، استفاده از تکنولوژی‌های ذخیره‌سازی وقت و بهینه‌سازی مداوم الگریتم‌ها و دستورات پایگاه‌داده؛ همیشه سعی بر این دارند تا به کاربر این امکان را بدهند که بتواند در کمتر از ۱ ثانیه سفارش خود را به سرانجام برساند.

مبحث سوم تیم فنی، پیاده‌سازی زیرساخت‌ها و سیستم‌های پشتیبانی‌گیر مداوم است. با ایجاد یک سیستم مطمئن پشتیبانی‌گیری و نگهداری اطلاعات در سرورهای امن مختلف، می‌توان از هرگونه از دست رفتن اطلاعات کاربران در مواقع بحرانی جلوگیری کرد.

 یکی از نکات کلیدی انتخاب صرافی خوب، تعداد ارزهای پشتیبانی شده در آن صرافی و سیکل اضافه شدن ارزهای جدید در آن است. هزاران پروژه و رمزارز مختلف وجود دارد که می‌توان بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد، اما صرافی‌ها هر پروژه‌ای را پشتیبانی نمی‌کنند؛ پس با انتخاب یک صرافی با تنوع رمزارز قابل پشتیبانی بالا می‌توان از سود بیشتری بهره‌مند شد.

فعالیت رمز ارزی ها امسال در اینوتکس چطور بود ؟

شرکت های فعال در حوزه رمز ارز بزرگی مثل نوبیتکس، اکسکوینو در اینوتکس 2022 همانند صرافی پینگی حامی مالی بودن و فعالیت پر رنگی داشتند. اینکه هر ساله شاهد حضور شرکت های زیاد فعال در حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال در نمایشگاههای مختلف هستیم خود نشان از رخداد اتفاقات مثبت در این خصوص است.

تفاوت صرافی پینگی با سایر صرافی های ایرانی چیست ؟

3

نقاط تمایز بخش صرافی پینگی با سایر صرافی ها در موراد زیر است:

1. مبلغ معامله توسط صرافی پینگی تعیین نمی شود! بلکه با بهترین مبلغ ممکن در مارکت خرید و یا فروش انجام میشود. اما در سایر صرافی ها مبلغ معامله توسط صرافی تعیین میگردد.

2. تمامی رمز ارزهای خریداری شده در صرافی هم دارای کیف پول اختصاصی هستند و نیاز به انتقال سریع و یا تحت زمان مشخصی نیست و میتوانید دارایی خود را در زمان دلخواه انتقال دهید.

بازدید سورنا ستاری از غرفه پینگی

نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۲۲ با رویدادها و بخش های جانبی سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در پارک فناوری پردیس افتتاح شد. پس از آن در بازید از غرفه جناب ستاری از غرفه پینگی هم دیدن کردند و تمامی توضیحات این مجموعه در خصوص راه اندازی بازار معاملاتی تماما ملی و کد نویسی شده اختصاصی را شنیدند.

image_1652258212

بروشور پینگی در دست آقای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری

تاریخ و محل برگزاری نمایشگاه اینوتکس 2022

این نمایشگاه 20 الی 23 اردیبهشت 1401 از ساعت 10 الی 18 به آدرس تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس برگذار میگردد. در سالن شماره 4 غرفه 410 منتظر حضور پر شور شما هستیم.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.