۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

چرا در اتریوم سرمایه‌ گذاری کنیم؟

۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۵۷
کد خبر: 532987
چرا در اتریوم سرمایه‌ گذاری کنیم؟

اتریوم دارای یک واحد پول دیجیتال بومی به نام "اتر" (ETH)‌است. اتر عمدتا برای دو هدف استفاده می‌شود: استفاده به عنوان پول دیجیتال مانند بیت‌کوین و استفاده در اتریوم برای اجرای برنامه‌های کاربردی و پرداخت هزینه کار ارائه‌شده توسط شبکه.

به گزارش اقتصادآنلاین، چیزی که اتریوم را در مقایسه با بیت‌کوین خاص و منحصر به فرد می‌کند این است که "قابل ‌برنامه‌ریزی" است. این قابلیت برنامه‌ریزی از قراردادهای هوشمند انقلابی آن ناشی می‌شود که در زمان آغاز به کار در کد ایجاد شده و به اتریوم اجازه می‌دهد موارد استفاده بسیار بیشتری را فراهم کند.

در حالی که تفاوت زیادی با روش‌های معامله سنتی ندارد، چیزی که در اتریوم متفاوت است این است که کل فرآیند بدون نیاز شخص ثالث رخ می‌دهد. این قرارداد بین صادر‌کننده و گیرنده است.

در هر صورت نیازی به دخالت یک وکیل یا یک مقام دولتی نیست. اگر نتیجه مورد توافق هرگز برآورده نشود، پس پول هر کسی پس داده می‌شود. روزهای بحث با طرف دیگر برای گرفتن پول یا تلاش برای تغییر شرایط در نیمه راه توافق گذشته ‌است.

بلاک‌چین هر قرارداد را نیز ثبت می‌کند و به عنوان اثبات تاریخی چنین توافقی عمل می‌کند. مزایای اتریوم موارد استفاده مختلفی دارند، همانطور که توسط بسیاری از dAppsها و پروژه‌های ساخته‌شده بر روی پلتفرم‌هایی مانند DeFi و استیبل کوین‌ها دیده می‌شود.

امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)

امور مالی غیرمتمرکز، یا DeFi، عمل حذف موسسات بانکداری سنتی بین دو طرف و امکان وقوع معاملات مالی مستقیم نظیر به نظیر است. این وام‌های تبانی شده از طریق قراردادهای هوشمند قدرتمند اتریوم فعال می‌شوند و نیازی به بررسی پیشینه یا قراردادهای وام گیرنده طولانی برای راه‌اندازی ندارند.

استیبل کوین‌ها

استیبل کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که در آنها ارزش برای ارز دیگر، به طور کلی دلار آمریکا ثابت باقی می‌ماند. آنها ثبات دلار را ارائه می‌دهند در حالی که سرعت و مزایای دیگر ارزهای رمزنگاری شده را فراهم می‌کنند.

تتر، یک ذخیره ساز برجسته، بر روی اتریوم ساخته شده ‌است و تنها به ۶۰۰ میلیارد دلار در حجم معاملات رسیده‌ است. (در زمان نگارش این مقاله) امروزه تعداد بی‌شماری سکه پایدار در بازار وجود دارد که معمولا در اتریوم ساخته می‌شوند.

پیشنهادهای نمایشی (ICOs / ISO / IEO)

اتریوم به عنوان یک پلتفرم برای توسعه دهندگان، به سازندگان کسب‌ و کار کمک مالی به شکل پیشنهادهای توکن مانند پیشنهاد اولیه سکه (ICOs)‌، پیشنهاد اولیه امنیت (ISO)‌، و پیشنهاد اولیه تبادل (IEO)‌ارائه می‌کند.

در حالی که این موارد بحث‌ برانگیز بوده‌اند، این مفهوم در سال ۲۰۱۷ گسترش یافت و با قادر ساختن یک دنیای کاملا جدید از تامین مالی نظیر به نظیر از طریق یک نشانه، به میلیاردها فروش اولیه رسید.

اتریوم ممکن است در زمینه محدودیت بازار در رده دوم و بعد از بیت‌کوین قرار داشته باشد، اما هدف آن بسیار بیشتر از این حرف هاست.

اشتراک دیجیتال

اتریوم اخیرا استانداردی برای ردیابی دارایی‌های دیجیتال آنلاین ایجاد کرده‌ است. یکی از بزرگ‌ترین مواردی که درحال‌حاضر برای چنین توکن‌‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، کارهای هنری و وسایل جمعی دیجیتال است، چرا که این زیرساخت به مردم اجازه می‌دهد مالکیت کالاهای دیجیتال کمیاب را اثبات کنند.

بسیاری از بازی‌‌ها درحال‌حاضر با استفاده از این فناوری در حال ساخت هستند، مانند Godsunchained و CryptoKitties و آثار هنری دیجیتال را می‌توان در Superrare یافت.

چگونه اتریوم متفاوت از بیت‌کوین است؟

در حالی که بیت‌کوین و اتریوم بر روی فناوری مشابهی ساخته شده‌‌اند، اما از نظر هدف با هم تفاوت دارند. هر دو یک دفتر غیرمتمرکز و توزیع‌ شده از معاملات مدیریت‌ شده در بلوک‌ها هستند.

اتریوم راه‌حلی برای هر چیز دیگری است. به بیت‌کوین مانند ایمیل و به اتریوم مانند اینترنت فکر کنید که جهانی بی‌‌پایان از امکانات فراهم می‌کند.

یک ایده جدید این است که کاربران از کاربردشان کسب درآمد کنند. فرض کنید که شما یک پست محبوب در یک پلتفرم رسانه‌های اجتماعی مبتنی بر اتریوم ایجاد می‌کنید. با تشکر از قراردادهای هوشمند ذکر شده در بالا، شما می‌توانید در اتر برای این همکاری پول دریافت کنید.

Reddit همچنین به مردم اجازه می‌دهد تا دیگر کاربران خود را برای پست‌های اجتماعی خوب با Bricks و Moons، که نقاط دیجیتال مبتنی بر اتریوم هستند و می‌توانند به صورت نقدی بازسازی شوند، راهنمایی کنند.

ایده این است که هرچه به شبکه کمک کنید، ارزش آن افزایش می‌یابد. در حالی که هنوز پاداش‌های قابل‌ توجهی در اینجا وجود ندارد، قطعا می‌توان ظرفیت را مشاهده کرد. همه چیز با سرمایه‌گذاری در شبکه شروع می‌شود.

اتریوم در حال ارتقا به نسخه ۲.۰ است

از نوامبر ۲۰۲۰، اتریوم در حال ارتقا شبکه خود است تا آن را به طور قابل‌ توجهی سریع‌تر و امن‌تر از امروز کند. اتریوم در نظر دارد تا ارتقای نسخه ۲.۰ خود را در سه مرحله، فاز ۰ (‌تثبیت، شروع در نوامبر ۲۰۲۰)‌، فاز ۱ (‌تیز کردن) ‌و فاز ۲ (‌نهایی بودن)‌ آغاز کند.

هر مرحله به سرمایه‌گذاران مزایایی از جمله افزایش امنیت و توانایی کسب سود از طریق ریسک را می‌دهد. در این نقطه، شبکه اتریوم ۲.۰ باید به ۱۰۰، ۰۰۰ تراکنش در هر ثانیه برسد، که آن را بالاتر از ۲۴۰۰۰ تراکنش ویزا در هر ثانیه قرار می‌دهد.

این امر تا حدی ناشی از زنجیره‌‌های برش و تا حدی ناشی از الگوریتم اثبات توافق سهام خواهد بود.

با اتریوم سود کنید

سازندگان اولیه می‌توانند تا ۲۰ % APY را در اتریوم خود کسب کنند. با وقوع تمام این تغییرات، جای تعجب نیست که چرا بسیاری از مردم از خرید اتریوم تعجب می‌کنند.

فرآیند سرمایه‌گذاری در اتریوم به شرح زیر است: اعتبار دهندگان در اتریوم ۲.۰ به طور منفعلانه براساس سهم خود سود کسب خواهند کرد.

اساسا، هرچه اعتبار سنج‌های سهام ETH بیشتر باشد، بیشتر به شبکه کمک می‌کنند و بیشتر به سود می‌رسند (‌حداقل ۳۲ ETH مورد نیاز است)‌. اگر صحت سنج حداقل در ۵۰ % فعالیت‌های شبکه شرکت کند، این مقدار همچنان مرتبط خواهد بود. اساسا، کامپیوتر آنها به شبکه متصل باقی می‌ماند، و آنها در رای‌گیری روی پلتفرم شرکت می‌کنند.

شما حتی پس از این ۳۲ سال هم نیازی به اضافه کردن ETH ندارید تا به سود خود ادامه دهید. البته سود کسب ‌شده به مقدار ثابت و قیمت اتریوم بستگی دارد.

با توجه به ماشین‌ حساب رسمی اتریوم ۲.۰، تثبیت ۲۵ ETH سالانه ۱۰.۴۰ % درآمد خواهد داشت. تثبیت ETH شبیه مالکیت یک حساب پس‌انداز است. براساس نرخ بهره حساب، مبلغ پایه شما در طول زمان ارزیابی خواهد شد، اما تنها در صورتی که پول را به حال خود رها کنید.

پیش‌بینی قیمت اتریوم، رشد به ۵۰۰۰ دلار یا بیشتر در چند سال؟

به گفته کارشناسان، پاسخ‌ها بله هستند. اتریوم در نظر دارد که پلتفرم بلاک‌چین آینده باشد. همه این ارتقاها در حال تلاش برای ایجاد ارزش بیشتر برای کسانی هستند که در این پلتفرم سرمایه‌گذاری می‌کنند. اما تنها کسانی که ریسک می‌کنند، توانایی انجام این کار را خواهند داشت.