۰ نفر

معرفی یک فروشگاه اینترنتی برای خرید آسانسور

۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۰
کد خبر: 451039
معرفی یک فروشگاه اینترنتی برای خرید آسانسور

بسیاری از افراد تصور می­کنند که فروشگاه های اینترنتی فقط برای کالاهای زودمصرف و یا غیرتخصصی کاربرد دارند. اما جالب است بدانید که تجهیزات صنعتی و تخصصی نیز در حوزه آنلاین عرضه می­شوند. فروشگاه اینترنتی کلمان یکی از بهترین سایت­های فروش آنلاین قطعات آسانسور و پله برقی به شمار می­رود. این روزها فروش اینترنتی آسانسور و تجهیزات مربوطه مورد استقبال مدیران شرکت­ها قرار گرفته است چرا که می­توانند به‌صورت لحظه‌ای قیمت تجهیزات را بررسی کرده و تصمیم‌گیری کنند. امکان مقایسه قطعات و مشخصات فنی هر قطعه نیز می­تواند ضمن افزایش آگاهی مشتریان، آنها را در یک تصمیم گیری صحیح یاری کند.

این سایت معتبر، متعلق به شرکت بازرگانی کِلِمان است که از سال 1391 در زمینه مشاوره، فروش و خدمات پس از فروش قطعات آسانسور و پله‌برقی فعالیت می‌نماید و به عنوان یک فروشگاه اینترنتی تخصصی در زمینه تأمین آنلاین قطعات آسانسور و پله برقی وارد میدان شده است .

به گزارش اقتصاد آنلاین، بنابر اعلام بازرگانی کلمان، برای خرید آسانسور در سایت می ­توانید قطعات مورد نظر خود را آگاهانه و به سهولت سفارش دهید و در کوتاه ترین زمان ممکن و در مکان مورد نظر تحویل بگیرید. کافی است محصولات سایت را بررسی کرده و با توجه به نیاز خود، سفارش را ثبت نمایید. چنانچه در انتخاب نوع قطعات تردید دارید می­توانید از مشاوره تخصصی رایگانِ پیش از خرید کلمان بهره ببرید تا قطعه مناسب را انتخاب نمایید.

متن پیش‌رو سعی دارد تا در گام اول مروری بر تجهیزات اصلی آسانسور که در فروشگاه اینترنتی کلمان عرضه می­شود داشته باشد و سپس به بررسی بخش دانشنامه آسانسور و پله برقی کلمان بپردازد. لازم به ذکر است که این فروشگاه اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی و نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتال می­ باشد.

تجهیزات آسانسور

تمامی آسانسورها صرفنظر از نوع سیستم آنها، از قطعات الکتریکی، مکانیکی و یا هیدرولیکی زیادی ساخته شده­اند که برخی از آنها در انواع مختلف آسانسور مشترک هستند. برخی دیگر نیز فقط در برخی از انواع آسانسورها کاربرد دارد. برای مثال قطعاتی مثل پاوریونیت، شیر اطمینان و جک تنها در آسانسور هیدرولیک کاربرد دارند.

آسانسور به طور کلی شامل اجزایی مانند موتور آسانسور، کابین، درب آسانسور، سیم بکسل، شستی آسانسور، ریل راهنما و تراول کابل است که همگی این تجهیزات در فروشگاه کلمان عرضه می شود.

موتور آسانسور

نیروی محرکه مورد نیاز برای جابجایی کابین آسانسور، توسط موتور آسانسور تامین می شود. قدرت هر موتور با توجه به نوع آسانسور و ظرفیت آن محاسبه شده و در نهایت الکتروموتور مناسب انتخاب می­گردد. انواع موتورهای آسانسور شامل موتورهای گیربکسی و گیرلسی می­باشد. تفاوت عمده‌ی این دو موتور در نحوه‌ی عملکرد و توان آنها در سیستم آسانسور است. برای تنظیم سرعت موتور و دور موتور در هر لحظه، یا باید جعبه دنده یا همان گیربکس وجود داشته باشد و یا سیستمی برای کم یا زیاد کردن سرعت و دور موتور تعبیه شده باشد. در موتورهای گیربکسی این تنظیم سرعت بوسیله گیربکس انجام می شود ولی در موتورهای گیرلس این تغییر سرعت توسط سیم پیچ های پیشرفته انجام می­گیرد.

موتور آسانسور

درب آسانسور

درب آسانسور از سه جنبه­ ی ایمنی، کارکرد و تزئیتی اهمیت دارد. دقت در نصب و راه اندازی این قسمت مانند سایر بخش­های مکانیکی آسانسور؛ از اهمیت بالایی برخودار است زیر اشتباه و یا بی دقتی در آن می­تواند منجر به خرابی­های مکرر آسانسور و یا موجب تحمیل زیان های مالی و یا حتی جانی شود. در هر سیستم آسانسور دو نوع درب طبقه و درب کابین وجود دارد. تعداد درب طبقه به تعداد ایستگاه­های (طبقات) موجود در ساختمان بستگی دارد. درب آسانسور از لحاظ مکانیکی به سه دسته کلی درب ساده، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک دسته بندی می­شود.

درب آسانسور کلمان

کابین آسانسور

کابین بخشی از سیستم آسانسور است که افراد یا وسایل را در خود جای داده و به طبقات مورد نظر شخص منتقل می­ کند. در واقع کابین همان اتاقکی فلزی است که بین فضای ریل­ها، توسط سیم بکسل در مسیر عمودی حرکت می­ کند. ابعاد کابین بر اساس ظرفیت و سطح مورد نیاز آن به صورت استاندارد تعیین می ­شود. کابین از سه بخش: استراکچر یا یوک، سکوی حمل و دیواره‌ها تشکیل می‌گردد. امروزه زیباسازی آسانسور برای مردم از اهمیت بیشتری برخوردار است که بخش عمده زیباسازی از طریق تزئینات کابین از جمله کف و سقف آسانسور، بدنه‌های کابین آسانسور ، نورپردازی کابین و پنل ­ها انجام می­ شود.

شستی آسانسور

کاربران آسانسور با استفاده از شستی های موجود در داخل کابین و یا طبقات، فرمان های لازم را به تابلوفرمان آسانسور صادر می ­کنند. در واقع شستی های احضار وظیفه فرمان در جهت حرکت کابین به بالا و پایین را دارند که در داخل کابین و در بیرون (در هر طبقه) کنار درب آسانسور نصب می گردد. صفحه نمایشگر در انواع LCD تمام رنگی یا تک رنگ، سگمنتی و یا ریزشی تک رنگ یا دو رنگ وجود دارد. از آنجایی که شستی آسانسور رابط شخص و سیستم داخلی آسانسور است، زیبایی و کیفیت آن دارای اهمیت زیادی است.

تابلوفرمان

شاید بتوان یکی از مهمترین بخش­ های آسانسور را میکروکنترلر تابلو فرمان دانست زیرا مرکز پردازش سیستم آسانسور است. اگر موتور آسانسور را به قلب آسانسور تشبیه کنیم، تابلوفرمان مانند مغز آسانسور عمل می­ کند. این قطعه وظیفه‌ی پذیرش و پردازش درخواستهای دریافت شده از شستی‌های آسانسور، پاسخگویی و پردازش درخواستهای الکتریکی، تشخیص وضعیت و موقعیت کابین در هر لحظه، صدور فرمان و نظارت بر حرکت بدون خطر کابین و حفاظت و کنترل تجهیزات الکتریکی مانند درب کابین، ترمز، مگنت درب بازکن را بر عهده دارد. با توجه به وظایف مهم آن در آسانسور، اهمیت آن نیز به وضوح مشخص است.

تابلوفرمان آسانسور

سیم بکسل

سیم بکسل طنابی فولادی است که معمولا از طریق تاباندن تعدادی رشته سیم فلزی به دور یک هسته مفتولی شکل از جنس فولاد ساخته می شود. وظیفه سیم بکسل معلق نگه داشتن کابین و وزنه های تعادل است. سیم بکسل های آسانسور در قطرهای مختلفی موجود است که از جمله آنها می­توان به سایز قطر 8 میلی متر، 10 میلی متر، 11 و 12 میلی متر اشاره نمود که پرکاربردترین آنها سایز 10 می­باشد. برندهای معتبری سیم بکسل تولید می­کنند که کیس وایر (KIS Wire) کره و گوستاولوف (Gustav Wolf) آلمان، در ایران محبوب­ تر هستند.

معرفی بخش دانشنامه کلمان

بخش وبلاگ سایت کلمان یک دانشنامه کامل در زمینه­ های اطلاعات عمومی آسانسور، نقدهای تخصصی، آخرین اخبار تکنولوژی های روز دنیا در حوزه آسانسور، راهنمای خرید، آموزش نصب و سرویس آسانسور و پله برقی است که همه روزه توسط کارشناسان کلمان منتشر و به سوالات تخصصی کاربران سایت پاسخ داده می ­شود.

" همواره به یاد داشته باشید که کیفیت پایین قطعات و یا نصب و راه اندازی غیراستاندارد آسانسور می‌تواند منجر به خسارات جبران‌ناپذیر مالی و جانی شود. بنابراین همواره در زمان خرید تجهیزات؛ به اصالت و کیفیت قطعات توجه نمایید و از استانداردهای لازم پیروی نمایید. "