۰ نفر

کار در کانادا برای مهاجرین

۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۰۰
کد خبر: 425150
کار در کانادا برای مهاجرین

مهاجرت همیشه تغییرات و تحولات زیادی به همراه دارد. باید با فضاهای جدید و فرهنگ جدیدی منطبق شد و به دنبال پیشرفت و ساخت یک زندگی بهتر قدم برداشت. یافتن یک شغل مناسب به خودی خود می تواند بسیاری از استرس ها را دور کند و روال زندگی را عادی سازد. در این میان کانادا این روزها یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان است و ویزای کانادا متقاضیان زیادی دارد. اما پس از مهاجرت چه باید کرد و چگونه به دنبال کار گشت.

قدم به قدم پیش بروید

برای پیدا کردن شغلی مناسب باید مدت ها وقت گذاشت. هرچند وضعیت کار در کانادا مناسب است اما بهتر است نقشه ی دومی هم داشته باشید. یک شغل جایگزین یا موقت می تواند راهگشای شما در این وضعیت باشد. برای جستجوی کار در کانادا از شبکه های اجتماعی غافل نشوید و سری به لینکدین بزنید. اینکار حتی پیش از اقدام برای ویزای کار کانادا هم توصیه می شود. آشنایی با بازار کار، تقاوت ها  و فرصت های موجود تصویری واضح از کشور مقصد برای شما ایجاد می کند.

رزومه مناسب

ارائه رزومه مناسب برای شرکت مورد نظر هم از اهمیت زیادی برخوردار است. معمولا یک رزومه مناسب 2 صفحه دارد و طوری نوشته می شود که خواننده را خسته نکند. به این مورد توجه کنید که ممکن است ده ها رزومه  برای شرکت مورد نظر ارسال شود و خسته کننده و طولانی بودن رزومه، شانس شما را کاهش می دهد.

کار داوطلبانه

انجام دادن کارهای داوطلبانه می تواند کمکی برای تقویت مهارت ها و آشنایی بیشتر با فرهنگ کانادایی شود. از طرفی این کارها باعث بیشتر شدن ارتباطات شما می شوند. نیازی نیست تمام هفته را به این کارها اختصاص دهید چرا که باید وقت کافی برای پیدا  کردن شغل هم داشته باشید.

جج

خدمات آموزشی، مشاوره ای و کارآموزی

برنامه های کارآموزی موجود معمولا به گونه ای هستند که برای مشاغل واقعی آماده شوید. خدمات مشاوره ای باعث می شوند ارتباط بهتری با کارشناسان برقرار کنید و با کمک نظرات افراد متخصص بتوانید هرچه زودتر شغل مورد نظر خود را بیابید.

شبکه مهاجرین حرفه ای !

اگر بخواهید فقط از طریق سایت ها و روزنامه ها به دنبال کار بگردید کمی با سختی مواجه خواهید شد. یکی از راه های کار پیدا کردن مطلع بودن از اخبار شرکت هاست. در این راه عضو بودن در شبکه های محلی مثل انجمن های شغلی محلی کمک بزرگی است. به این ترتیب می توانید در زمان مناسب برای شغل های مورد نیاز آماده شوید و اقدام کنید. چیزی که زودتر از آن با خبر شده اید.

همچنین می توانید شبکه های محلی خود را بسازید و ارتباطات خود را گسترش دهید. در این راه بهتر است رک و پوست کنده به آشنایان بگویید که به دنبال کار هستید. هرچند ساختن این ارتباطات زمانبر است اما روش خوبی برای پیشرفت و کار پیدا کردن می باشد.

ججج

مشاغل پردرآمد بدون تحصیلات بالا در کانادا

برخی از مشاغل در کانادا بدون تحصیلات بالا درآمد خوبی دارند، برای مثال آشپزها می توانند 38 تا 82 هزار دلار درآمد سالانه داشته باشند. راننده های ترانزیت درآمدی در حدود 29 هزار تا 63 هزار دلار دارند  و مشاورین املاک می توانند 24 هزار تا 105 هزار دلار درآمد داشته باشند. بازار کار در کشور کانادا برای جوشکاری و لوله کشی هم خوب است و لوله کش ها می توانند 32 تا 82 هزار دلار در سال پول در بیاورند.

بهترین مشاغل برای مهاجرت به کانادا

وبسایت کانادایی Immigration.ca در بررسی های خود به چند شغل پر طرفدار برای متخصصین اشاره کرده که در بین آنها می توان به نماینده بخش فروش، حسابداری، مدیر پروژه مهندسی، تحلیل گر کسب و کار، مدیر پروژه آی تی، مهندس نرم افزار و مسئول استخدام اشاره کرد. اگر یکی از تخصص های گفته شده را دارید، فرصت مناسبی برای پیدا کردن شغل مناسب در کانادا را خواهید داشت.