در بورس امروز ۶۵میلیارد تومان دارا یکم و ۶۵میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۶۲۵میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در صندوق‌های درآمد ثابت ۶۰میلیارد تومان شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – هانا پاکمند؛ بیشترین معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله امروز به صندوق آوای فردای زاگرس (فردا) با رقم ۴۶۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق با درآمد ثابت کمند دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتماد آفرین پارسیان نیز در جایگاه سوم صندوق‌های ETF قرار گرفت.

دارندگان صندوق سهامی آوای معیار (آوا) رشد یک درصدی دارایی خود را به چشم دیدند. از طرف دیگر مالکان صندوق پشتوانه طلای کهربا با زیان دو درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۵.۵درصد) در رابطه با صندوق گروه زعفران سحرخیز در زمان بازار رقم بخورد.

دو صندوق دولتی واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۱۳۰میلیارد تومان مطابق با هشت درصد از کل صندوق‌های قابل معامله خرید و فروش شدند.

جمع معاملات صندوق‌های طلایی نیز به ۱۸میلیارد تومان رسید و بازدهی واحدهای این گروه به طور متوسط منفی ۱.۷درصد شد.

کل ارزش معاملات امروز صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به هزار و ۶۲۵میلیارد تومان رسید و مالکیت حقیقی‌ها در صندوق‌های درآمد ثابت معادل ۶۰میلیارد تومان افزایش یافت.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید1-min2-min