در بورس امروز ۲۳۰میلیارد تومان دارا یکم و ۳۰۰میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۶۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۷۵میلیارد تومان بود.

اقتصاد آنلاین امیر مهدی زاده؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش ۳۰۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۳۱میلیارد تومان واحدهای صندوق امین یکم فردا (امین یکم) را از حقوقی‌ها خریدند (۳۴درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق مشترک آسمان امید (آسامید) را به ارزش چهار میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۶۹درصد معاملات).

دارندگان صندوق کالایی طلای سرخ نوویرا (نهال) رشد ۲.۹درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق تجارت شاخصی کاردان (کاردان) با زیان ۲.۹درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۹.۵ درصد) در رابطه با صندوق «نهال» در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۵۳۰ میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۵۰درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود ۸۶۰میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (یک درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای مفید (عیار) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۶۱میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۷۵میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود دو هزار و ۶۶۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۶۳۰میلیارد تومان بود.

بورس

بورس