۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

سهامداران زاگرس بخوانند!

۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۰۴
کد خبر: 468684
سهامداران زاگرس بخوانند!

«زاگرس» پس از رشد ۳۳درصدی متعادل شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در حالی که بورس و فرابورس این روزها با افت و خیز قابل توجه مواجه هستند، متانول‌سازی به نام پتروشیمی زاگرس تنها در ۹روز کاری بیش از ۳۳درصد رشد قیمتی را تجربه کرده است.

پتروشیمی زاگرس جزو معدود نمادهای مثبت در معاملات روز جاری بازار سهام بود. نماد «زاگرس» با 5 درصد مثبت و در قیمت 18هزار تومان به معاملات روز جاری خود پایان داد. این در حالی است که قیمت پایانی معامله این سهم در روز گذشته، 17هزار تومان بوده است.

«زاگرس» از معدود نمادهایی است که این روزها پرتقاضا ظاهر می‌شود. قیمت هر سهم پتروشیمی زاگرس در 9 روز کاری اخیر از محدوده 13 هزار تومانی به محدوده 18هزار تومان رسیده است. به عبارت دقیق‌تر «زاگرس» در روزهای اخیر، بازدهی تقریبا 33 درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورده است. این در حالی است که در همین مدت شاخص کل فرابورس تنها شش درصد بازدهی داشته است.

گفتنی است که نماد پتروشیمی زاگرس در روزهای گذشته با صف خرید سنگین و عدم عرضه متناسب با حجم مبنا مواجه بوده است. اما امروز معاملات «زاگرس» متعادل و بدون صف دنبال شد. هرچند، در پایان معاملات امروز، صف خرید نسبتا سبکی برای این نماد تشکیل شد.

پتروشیمی زاگرس در روز جاری (31شهریورماه) در گروه نمادهای پربیننده فرابورس قرار گرفت و توجه حقیقی‌ها را به خود جلب کرد. همچنین «زاگرس»، حجم 21 میلیونی را برای معاملات خود ثبت کرد. این در حالی است که میانگین ماهانه حجم معاملات این نماد، 2 میلیون سهم بوده است. پتروشیمی زاگرس در دقایق ابتدایی معاملات امروز بازار سرمایه به دلیل نوسان قیمت بیش از 20 درصد در وضعیت سفارش‌گیری قرار گرفت.

 قیمت این سهم در آخرین روز معاملاتی سال گذشته در محدوده هفت هزار تومان قرار داشته است و در حال حاضر به محدوده 18هزار تومان رسیده است. درواقع «زاگرس»، با افزایشی 200 درصدی از سال گذشته تا کنون مواجه شده است. قیمت این سهم طی یک سال گذشته نوسان قیمت قابل‌توجهی را شاهد بوده و قیمت هر سهم شرکت پتروشیمی زاگرس از محدوده هفت هزار تومان تا 22 هزار تومان در نوسان بوده است.

درخصوص مقدار خرید امروز اشخاص حقیقی و حقوقی در نماد "زاگرس" باید به خرید 19 میلیون سهم (1/89 درصد) توسط اشخاص حقیقی و خرید 2 میلیون سهم (8/10 درصد) توسط اشخاص حقوقی اشاره کرد. در قسمت دیگر معاملات نیز، یعنی فروش سهم، اشخاص حقیقی به میزان بیشتری از اشخاص حقوقی، سهم را به فروش رساندند. میزان فروش پتروشیمی زاگرس توسط اشخاص حقیقی، 14 میلیون و اشخاص حقوقی، 6 میلیون سهم بوده است.