۰ نفر

هدایت مردم به فروش ارز در بازار سیاه!

۱۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۴۷
کد خبر: 457505
هدایت مردم به فروش ارز در بازار سیاه!

یک فعال بازار ارز با انتقاد از فاصله ۲۰۰۰تومانی نرخ خرید و فروش ارز در صرافی‌های بانکی گفت: این موضوع باعث می‌شود که مردم برای فروش ارز‌هایشان به سمت بازار آزاد کشیده شده و تعادل بازار به هم بخورد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، یک فعال بازار ارز که نخواست نامش ذکر شود، در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با انتقاد از فاصله بالای قیمت خرید و فروش ارز در صرافی‌های بانکی اظهار کرد: در حال حاضر بین نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی ملی ۲۰۰۰تومان اختلاف قیمت وجود دارد که این موضوع اولا باعث آشفتگی بازار ارز شده و ثانیا به دلیل پایین بودن نرخ خرید نسبت به بازار آزاد، فروشندگان ارز را به بازار سیاه سوق می‌دهد.

او اضافه کرد: این درحالیست که سایر صرافی‌ها مجاز نیستند فاصله نرخ خرید و فروش ارز را بیش از ۱درصد اعلام کنند و وقتی نرخ خرید صرافی بانکی هم پایین باشد، ما نمی‌توانیم نرخ خرید خود را تا این حد پایین بیاوریم چراکه این قیمت رقابتی نیست و کسی حاضر نمی‌شود ارز خود را با این نرخ به ما بفروشد.

این فعال بازار درباره علت فاصله بالای دو نرخ بیان کرد: زمانی که بازار آشفته باشد، بانک‌مرکزی برای کنترل بازار فاصله نرخ خرید و فروش ارز را افزایش می‌دهد اما اختلاف ۲هزار تومانی دو نرخ غیرمنطقی است و بازار را سردرگم خواهد کرد.