۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا در هفته آخر خرداد / طلا و سکه محلی امن برای سرمایه‌گذاری است

۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۳۵
کد خبر: 534892
پیش بینی قیمت طلا در هفته آخر خرداد / طلا و سکه محلی امن برای سرمایه‌گذاری است

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از احتمال کاهش قیمت طلا و سکه طی هفته آینده خبر داد.

اقتصادآنلاینفاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به روند بازار طی هفته گذشته بیان کرد: هفته گذشته ارزش اونس جهانی افزایش یافت و نرخ ارز هم اندکی گران شد بنابراین داد‌وستد‌ها در بازار طلا کاهش یافت و آنطور که انتظار داشتیم تقاضایی برای طلا و سکه وجود نداشت.

او اضافه کرد: این هفته به رغم اینکه بازار طلا دو روز تعطیل بود اما میزان تقاضا به نسبت هفته پیش بهتر بود و قیمت‌ها اندکی پایین آمد؛ امیدورایم روند کاهشی هر چند حداقلی در بازار طلا ایجاد شود که در این شرایط تقاضا و حجم معاملات بیشتر خواهد شد و شاهد رونق کسب‌وکار طلافروشان خواهیم بود.

این فعال بازار طلا درباره آینده بازار طلا تصریح کرد: نگاه‌ها به روند آینده بازار ارز مثبت است و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که هفته آینده یا قیمت‌ها در سطح فعلی باقی بماند یا اندکی کاهش یابد؛ مسلما هر خبر و اتفاق اقتصادی و سیاسی بر قیمت دلار و طلا تاثیرگذار خواهد بود و درصورتی که اخبار منفی از سوی مسئولان منتشر شود، طلا و دلار را افزایش و اظهارنظرهای مثبت، قیمت‌ها را کاهش خواهد داد.

محمدولی با تاکید بر امن بودن بازار طلا برای سرمایه‌گذاری اظهار کرد: طلا همیشه در بلندمدت سرمایه‌گذاری مناسبی برای خانوار و پشتوانه اقتصادی کشور است و نسبت به سایر بازارها مزیت‌ بیشتری دارد.

قیمت طلا و سکه ۱۹خرداد ۱۴۰۰

رییس اتحادیه طلا با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات بازار طلای تهران، امروز قیمت سکه امامی ۱۰میلیون و ۸۰۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۰میلیون و ۷۰۰هزار تومان است.

محمدولی افزود: همچنین نیم سکه به پنج میلیون و ۸۵۰هزار، ربع سکه به سه میلیون و ۸۵۰هزار و سکه یک گرمی هم به دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان رسید؛ هر مثقال طلا امروز با قیمت چهار میلیون و ۶۹۲هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۸۳هزار تومان معامله شد.