۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش سرمایه ۳۰درصدی «ومعادن» از محل مطالبات و آورده نقدی/ عدم تعلق سود به سهام‌های حق تقدم در مجمع سال98

۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۰۲
کد خبر: 423577
افزایش سرمایه ۳۰درصدی «ومعادن» از محل مطالبات و آورده نقدی/ عدم تعلق سود به سهام‌های حق تقدم در مجمع سال98

افزایش سرمایه 36.2 درصدی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با حضور ۸۲ درصدی سهامداران این هلدینگ بزرگ معدنی ـ فولادی در مجمع فوق العاده امروز به تصویب رسید و مجموع سرمایه «ومعادن» به 54،900 میلیارد ریال رسید.

اقتصادآنلاین - طاهره گودرزی؛ مرتضی علی اکبری معاون مالی و اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در گفت‌ وگوی اختصاصی با اقتصادآنلاین در خصوص افزایش سرمایه تصویب شده در مجمع گفت: سرمایه قبلی 40 هزار و 300 میلیارد ریال بوده که با این افزایش، سرمایه به 54 هزار و 900 میلیارد ریال افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: 36.2 درصد سرمایه شرکت افزایش یافته که 29.63 درصد از محل مطالبات  و آورده نقدی و 6.6 درصد از محل سود انباشته است.

علی اکبری تصریح کرد: در کل به ازای هر 100 سهم، 30 سهم حق تقدم و 6 سهم جایزه تعلق می‌گیرد. همچنین به سهام‌های حق تقدم در مجمع سال 98 سود تعلق نمی‌گیرد چراکه تا قبل از مجمع سالیانه، در اداره ثبت شرکت‌ها، ثبت نمی‌شود و فرایند طولانی دارد.

وی هدف از افزایش سرمایه شرکت را چنین بیان کرد: هدف از افزایش سرمایه، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های تابعه و وابسته هلدینگ است. شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ به واسطه طرح‌های توسعه‌ای، افزایش سرمایه داشته و هلدینگ قصد مشارکت در این افزایش سرمایه را دارد. 

معاون مالی و اقتصادی «ومعادن» در مورد تاثیر شیوع کرونا بر بازار سرمایه گفت: هر اتفاقی که اقتصاد را تحت تاثیر قرار دهد، بر بورس نیز اثر می‌گذارد. اما به دلیل ورود بالای نقدینگی در بازار سرمایه، تاثیر چندانی نخواهد گذاشت. 

علی اکبری در پایان اظهار کرد: افت قیمت نفت و شیوع ویروس کرونا باعث شده رونق اقتصادی کشورها کمرنگ شود و این‌ دو مورد بر بورس‌های دنیا و ایران تاثیر می‌گذارد. ولی در ایران تا زمانیکه نقدینگی از بورس خارج نشده، خیلی اثر نخواهد داشت.