۰ نفر

در جریان بررسی بودجه؛

تمهید مجلس برای تامین اعتبار طرح های تملک دارایی های سرمایه ای

۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۲۵
کد خبر: 703234
تمهید مجلس برای تامین اعتبار طرح های تملک دارایی های سرمایه ای

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای، سازوکاری برای تامین اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تعیین کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در جلسه علنی عصر امروز (شنبه) جز ۲ بند (و) تبصره ۵ در بخش درآمدی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ تصویب شد.

طبق این مصوبه، به‌منظور تسریع در تأمین اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به ویژه برای مناطق سردسیر، به وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل کشور) اجازه داده ‌می‌شود با هماهنگی سازمان ‌برنامه‌ و ‌بودجه کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، از طریق اسناد اعتباری و اوراق مالی اسلامی با استفاده از ظرفیت نظام بانکی کشور با اتکاء به منابع موضوع ماده (125) قانون محاسبات عمومی، در سقف بند (ب) این تبصره منابع لازم را تجهیز کند.

ساز وکار مجلس برای تسویه و تهاتر بدهی های ناشی از اجرای طرح های تملک دارایی های سرمایه ای

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه دادند در سال ۱۴۰۲ تا مبلغ یکصد هزار میلیارد ریال اسناد تسویه خزانه به صورت جمعی خرجی صادر نماید.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی  در جریان جلسه علنی نوبت دوم امروز مجلس و بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲، بند ط تبصره ۵ لایحه بودجه را به تصویب رساندند.

بر اساس بند ط تبصره ۵ لایحه بودجه ۱۴۰۲، دولت مجاز است نسبت به تسویه و تهاتر بدهی‌های ناشی از اجرای طرح های تملک دارائی های سرمایه ای دستگاه های ‌اجرائی که در اجرای بند «هـ» تبصره (11) این قانون نسبت به فروش اموال غیرمنقول دولت اقدام نموده‌اند با مطالبات دولت از طلبکاران یادشده تا مبلغ یکصد هزار میلیارد (100،000،000،000،000) ریال از طریق صدور اسناد تسویه خزانه ‌به‌صورت جمعی- خرجی از محل ردیف درآمدی شماره 310106 جدول شماره (5) و ردیف هزینه‌ای ذی‌ربط مندرج ذیل سرفصل530000 جدول شماره (9) اقدام نماید.