۰ نفر

نیکزاد در پاسخ به تذکر نماینده‌ای؛

وظیفه بررسی ادغام دانشگاه‌های کشور بر عهده کمیسیون آموزش است

۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۲۶
کد خبر: 510141
وظیفه بررسی ادغام دانشگاه‌های کشور  بر عهده کمیسیون آموزش است

نایب رییس مجلس در پاسخ به تذکری درباره اقدام خلاف قانون وزیر علوم پیرامون ادغام تعدادی از مراکز آموزش عالی و دانشگاهی، گفت: کمیسیون آموزش مجلس این اقدام خلاف قانون را بررسی می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، جواد نیک بین در نشست علنی نوبت دوم امروز (دوشنبه، 11اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری به استناد بند 11 ماده 22 و اصول 30 و 48 قانون اساسی، در راستای حفظ اقتدار مجلس، گفت: وزارت علوم خلاف قانون نسبت به ادغام برخی از مراکز آموزش عالی و دانشگاه های کشور در استان هایی مانند اصفهان، خراسان جنوبی و بیرجند اقدام کرده است.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت با برداشت غلط از قانون و تحت عنوان ساماندهی اقدامی خلاف قانون انجام داده است، ادغام مذکور خلاف قانون اساسی و خلاف صریح قانون برنامه ششم توسعه است. براساس قانون برنامه ششم توسعه هر انحلال و ادغامی منوط به مصوبه مجلس است، براین اساس انحلال و ادغام دانشگاه شهرستان کاشمر با بیش از 10 هزار دانشجوی بومی که جذب کرده خلاف قانون و منافع علمی کشور است.

وی یادآور شد: به نظر می رسد دولت متخصص در زمینه ناراضی کردن مردم به ویژه افراد دانشگاهی است.

علی نیک زادثمرین که اداره جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکر نیک بین از رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواست تا این اقدام خلاف قانون وزارت علوم را بررسی کند./