۰ نفر

نماینده ورامین و پیشوا در مجلس:

کمیسیون امنیت ملی گزارشی درباره لایحه پیوستن به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم ارائه نکرد

۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۰
کد خبر: 273341
کمیسیون امنیت ملی گزارشی درباره لایحه پیوستن به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم ارائه نکرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه این کمیسیون گزارشی درباره لایحه پیوستن به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم به مجلس ارائه نکرده است، گفت: به لحاظ حقوقی بیانیه‌ها و حق تحفظ‌ها، خسارت‌های وارده از طریق این لایحه قابل جبران نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی سیدحسین نقوی حسینی اظهار داشت گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پس از اعلام وصول لایحه پیوستن به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم روی مواد، محتوا و پیشنهاداتی که دولت در حق تحفظ و 3 بیانیه در مقدمه آورده بررسی‌های لازم را انجام داد ولی به چند دلیل صلاح ندانست که گزارشی به صحن علنی مجلس ارائه شود.

نقوی حسینی با بیان اینکه از رئیس مجلس تقاضا دارم که به نقطه نظرات کمیسیون امنیت ملی در خصوص این لایحه توجه داشته باشد، گفت: این لایحه را مخالف اصل سوم قانون اساسی می‌دانیم زیرا این لایحه استعماری بوده و تسلط بیگانگان را بر امور داخلی کشور افزایش می‌دهد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طبق ماده 145 آیین‌نامه داخلی مجلس ما گزارشی را به صحن علنی ارائه نکرده‌ایم.

نقوی حسینی اظهار داشت: از سوی دیگر در مقدمه این لایحه دولت تلاش کرده با حق تحفظ و بیانیه‌هایی که صادر می‌کند از خسارت‌ها جلوگیری کند اما به لحاظ حقوقی همه کارشناسان حقوقی نظرشان این است که نه آن بیانیه‌ها و نه آن حق تحفظ‌ها نمی‌تواند خسارت‌های وارده از طریق این لایحه را بر ملت و کشور را جبران کند، بنابراین کمیسیون در این باره گزارشی به صحن نداده است.