۰ نفر

حمل و نقل عمومی با انرژی خورشید

۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۲۵
کد خبر: 502167
حمل و نقل عمومی با انرژی خورشید

استارت‌آپ سونو با همکاری شرکت ایزی‌مایل، سبک شارژ سامانه حمل‌ونقل عمومی را تغییر می‌دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، در زمان برگزاری نمایشگاه الکترونیک مصرفی امسال(CES2021)، استارت‌آپ آلمانی سونو موتورز(SonoMotors) علاوه بر ارائه طرح ویژه برای خودروهای تولیدی خود، از همکاری با شرکت ایزی‌مایل(EasyMile) برای نصب فناوری صفحه‌های خورشیدی در بدنه شاتل‌های بدون‌راننده این شرکت خبر داد. به گزارش وب‌سایت نیواطلس، سونو موتورز در CES امسال که به صورت مجازی برگزار شد، جدیدترین نسخه از نمونه اولیه اتومبیل الکتریکی سیون خود را که 248 صفحه خورشیدی در تمام قسمت‌های مستقیم و منحنی بدنه خودرو کار شده بود را به نمایش گذاشت.

در شرایط ایده‌آل، این میزان انرژی ذخیره‌شده برای یک سفر کوتاه کافی به‌نظر می‌رسد و نیازی به اتصال به برق برای شارژ باتری‌ها نیست، اما بسته باتری را می‌توان برای سفرهای طولانی‌تر به شارژر متصل کرد. پس از این موفقیت، حالا استارت‌آپ سونو یک مشتری برای همکاری پیدا کرده و در این میان، ایزی‌مایل برای خودران‌های خود به‌دنبال این ایده است. شاتل برقی پیش‌تر در بیش از 30کشور جهان مورد استفاده قرار گرفته و اکنون سازنده آن در حال تهیه یک نمونه اولیه با فناوری ثبت اختراع شده استارت‌آپ سونو برای آزمایش کاهش تعداد فواصل شارژ است. با شارژ کامل بسته باتری این وسیله نقلیه، می‌توان آن را تا 16ساعت مورد استفاده قرار داد.

شارژ کامل بسته باتری زمانی که کاملا خالی باشد، حدود 6ساعت به‌طول می‌انجامد. نصب سلول‌های خورشیدی برای جایگزینی شارژرهای سنتی در نظر گرفته نشده، اما امید است که با به‌کارگیری چنین سیستمی، وسیله نقلیه بتواند برای مدت طولانی‌تری در جاده‌ها بماند، چراکه در هنگام پارک هم انرژی خورشیدی را می‌تواند ذخیره  ‌کند. شرکت ایزی‌مایل در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرده است: «این سیستم به‌خوبی می‌تواند استقلال بیشتری به وسیله نقلیه شاتل بدون راننده بدهد، زیرا از زیرساخت شارژ مستقل‌تری برخوردار است. این یک صرفه‌جویی در هزینه‌ای بزرگ برای شرکت‌های خصوصی محسوب می‌شود. همچنین می‌توان از آن به‌عنوان یک مزیت برای بسیاری از جوامعی نام برد که از شاتل به‌عنوان وسیله نقلیه‌ای برای گسترش شبکه حمل و نقل عمومی خود استفاده می‌کنند.»