۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

برترین مراکز رشد آمریکا / موفقیت بیش از ۹۰درصد از استارتاپ‌های مرکز ATDC

۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۳۶
کد خبر: 467472
برترین مراکز رشد آمریکا / موفقیت بیش از ۹۰درصد از استارتاپ‌های مرکز ATDC

حمایت مراکز رشد از شرکت‌های استارتاپی در زمینه‌هایی مانند تامین مالی و خدمات مشاوره‌ای، نقش بسزایی در موفقیت این شرکت‌ها دارد. در همین رابطه، آمریکا به عنوان مهمترین قطب فناوری جهان، همواره میزبان تعداد زیادی از مراکز رشد پیشتاز در سطح جهان بوده است.

اقتصاد آنلاینسجاد رفیع؛ آمریکا به عنوان کشور مبدع مراکز رشد، از دیرباز میزبان تعداد زیادی از این مراکز بوده است. در همین رابطه، نقش غیر قابل انکار مراکز رشد در توسعه فناوری و متعاقبا کل اقتصاد آمریکا بر کسی پوشیده نیست. ظهور شرکت‌های بزرگ و موفقی مانند مایکروسافت و گوگل را در همین راستا می‌توان تفسیر کرد. در همین زمینه، در ادامه به معرفی پنج مورد از برترین مراکز رشد در این کشور خواهیم پرداخت.

1) مجموعه UF Innovative

مجموعه UF Innovative در زمینه حمایت از فعالیت‌های نوآورانه در دانشگاه فلوریدا فعالیت می‌کند. البته حمایت‌های این مرکز صرفا محدود به استارتاپ‌ها و دانشجویان مرتبط با این دانشگاه‌ نبوده و تمام شرکت‌ها و افراد واجد شرایط می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. این مجموعه دارای دو مرکز رشد بوده که یکی از آن‌ها به نام Sid-Martin Biotech صرفا بر روی استارتاپ‌های حوزه بیوتکنولوژی تمرکز دارد. مسئولان UF Innovative اخیرا در جهت گسترش فضای فیزیکی خود اقدام به ایجاد 100 هزار متر مربع فضای جدید برای استارتاپ‌های حوزه فناوری کرده‌اند.

2) مرکز رشد MATTER

این مرکز که در شهر شیکاگو واقع شده است در زمینه حمایت از استارتاپ‌های حوزه پزشکی، در تمام مراحل شکل‌گیری و رشد آن‌ها فعالیت می‌کند. ایجاد پیش‌نیازهای لازم برای همکاری میان استارتاپ‌ها و شبکه گسترده‌ای از فعالان و سرمایه‌گذاران حوزه بهداشت و درمان از جمله مهمترین مزیت‌های مرکز MATTER است. ارائه خدمات مشاوره‌ای و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از جمله دیگر خدمات این مجموعه به موسسان شرکت‌های استارتاپی است. لازم به ذکر است که مجموعه MATTER در مقابل خدمات خود، هزینه و یا بخشی از سهام شرکت‌ها را دریافت نمی‌کند.

3) مجموعه ATDC Georgia Tech

مجموعه ATDC به عنوان یکی از نخستین مراکز رشد در آمریکا در سال 1979 و در شهر آتلانتا پایه‌گذاری شد. مجله فوربس بین سال‌های 2013-2010، نام ATDC را در فهرست مراکز رشدی که توانسته‌اند تغییرات بزرگی در زندگی بشر ایجاد کنند قرار داد. در آماری خیره‌کننده، بیش از 90 درصد از استارتاپ‌های مورد حمایت این مرکز توانسته‌اند پس از خروج از آن، با موفقیت به فعالیت خود ادامه دهند. ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی توسط استارتاپ‌هایی که در گذشته عضوی از این مجموعه بوده‌اند، نقش بسزایی در موفقیت شرکت‌های تازه وارد دارد.

4) مرکز WorcLab

این مرکز در شهر ووستر ایالت ماساچوست قرار داشته و در زمینه حمایت از فعالیت‌های نوآورانه و استارتاپی واقع در این ایالت فعالیت می‌کند. همکاری بسیار نزدیک با دانشگاه‌های WPI (یکی از معتبرترین دانشگاه‌های حوزه مهندسی در آمریکا) و Umass Medical School (یکی از دانشگاه‌های پیشتاز آمریکا در حوزه پزشکی) از جمله مهمترین مزیت‌های این مرکز محسوب می‌شود. ارائه فضای فیزیکی مناسب، امکانات و تجهیزات بسیار پیشرفته و همچنین انواع خدمات مشاوره‌ای از جمله خدمات مجموعه WorcLab به شرکت‌های استارتاپی است. این مجموعه در حال حاضر بیش از 40 شرکت را زیر چتر حمایتی خود جای داده است.

5) مجموعه LACI

این مجموعه در شهر لس آنجلس واقع شده و تمرکز اصلی آن روی حمایت از فعالیت‌های نوآورانه و استارتاپی مرتبط با حوزه انرژی، حمل و نقل و خدمات شهری است. خدمات این مرکز مختص استارتاپ‌های واقع در کالیفرنیای جنوبی بوده و شامل دسترسی دو ساله آن‌ها به فضای فیزیکی و امکانات فوق‌العاده مرکز LACI است.