۰ نفر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی خبر داد؛

آلودگی هوای کلان‌شهرها در روزهای آینده

۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۲۶
کد خبر: 516491
آلودگی هوای کلان‌شهرها در روزهای آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با توجه به کاهش قابل ملاحظه سرعت وزش باد و پایداری جو، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از روز سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه 11 فروردین پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ؛ صادق ضیائیان ، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز بارش پراکنده در شمال خراسان رضوی و در دیگر مناطق کشور آسمانی صاف داریم.

وی ادامه داد: ‌در دو روز آینده در اغلب نقاط کشور جوی پایدار حاکم است. با توجه به کاهش قابل ملاحظه سرعت وزش باد و پایداری جوی به ویژه در روزهای سه‌شنبه تا چهارشنبه احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز پنج‌شنبه در برخی نقاط غرب کشور،‌ ارتفاعات و دامنه‌ای البرز مرکزی، ‌ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران و وزش باد داریم و این شرایط روز جمعه 13 فروردین در شمال‌غرب و غرب کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی، برخی نقاط سواحل خزر و دامنه جنوبی البرز حاکم است.

ضیائیان افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با توجه به افزایش سرعت وزش باد در مناطقی از جنوب‌غرب، وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: امروز و فردا خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است، همچنین امروز در برخی مناطق شرق و جنوب‌شرق وزش باد شدید داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تشریح کرد: روز جمعه با توجه به وزش گرم‌باد، دمای هوا در سواحل خزر و استان اردبیل 6 تا 10 درجه افزایش می‌یابد.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف، در برخی ساعات همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 19 و 7 درجه خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده شهر کرد با کمینه دمای 4 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 32 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.