۰ نفر

رییس خانه معدن ایران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

لزوم توسعه صادرات محصولات معدنی در سال98/ ضرورت تدوین برنامه 3ساله در بخش معدن

۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۱۱
کد خبر: 347003
لزوم توسعه صادرات محصولات معدنی در سال98/ ضرورت تدوین برنامه 3ساله در بخش معدن

رییس خانه معدن ایران بر لزوم توسعه صادرات محصولات معدنی در سال98 تاکید کرد و گفت: اقدامات امسال باید بسیار روشن‌تر و جامع‌تر از سال97 باشد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ محمدرضا بهرامن در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به اهمیت بخش معدن و همچنین تاکید وزیر صنعت بر توسعه این بخش در سال98،اظهار کرد: نگاه بخش معدن توسعه تولید است و بر این اساس ما باید در سال جاری به بخش صادرات مواد معدنی اهمیت ویژه‌ای قائل شویم زیرا صادارت مواد معدنی در شرایط تحریمی و اقتصادی، می‌تواند کمک قابل توجهی به کشور بکند.

وی ادامه داد: بخش معدن می‌تواند هم به صورت مستقیم و هم غیر مستقیم از طریق ارزش افزوده، کالا‌ها و نیاز صنایع کشور‌ و همسایه‌هایمان را نیز برطرف کند بنابراین باید برای این شرایط خاص، استراتژی بحران تعریف کنیم.

بهرامن عامل موفقیت در هر برنامه‌ای را بازنگری در عوامل بازدارنده دانست و گفت: باید تمام عوامل بازدارنده در بخش معدن را شناسایی و برای آن چاره‌اندیشی کنیم بر این اساس اعتقاد من بر این است که در بخش معدن باید یک برنامه سه ساله در جهت ایجاد نگاه توسعه‌ای تدوین شود زیرا آثار تحریم در بخش‌های مختلف تا سه سال آینده نمایان می‌شود و از این رو نمی‌توانیم بدون نقشه راه با شرایط مقابله کنیم.

رییس خانه معدن ایران تاکید کرد: به طور حتم اقدامات سال 98باید روشن‌تر و جامع‌تر از سال گذشته باشد و لازمه این امر مدیریت بهتر و توسعه صادرات است.