۰ نفر

نماینده مردم فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛:

حمایت نمایندگان مجلس از فولاد مبارکه به عنوان سرمایه ملی

۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۱
کد خبر: 473026
حمایت نمایندگان مجلس از فولاد مبارکه به عنوان سرمایه ملی

حسین محمد صالحی در اظهارات خود، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و قدردانی از مدیریت و کارکنان این شرکت به جهت حضور جدی در عرصه تولید و اقتصاد کشور، فولاد مبارکه را سرمایه ملی و موجب افتخار کشور برشمرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ نماینده مردم فریدن، فریدونشــهر، چادگان و بوییــن میاندشت در مجلس شورای اسلامی به همراه حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل سیاوشی امام جمعه شهر داران و جمعی از مسولان این شهرستان ضمن بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه با حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه دیدار کردند.

وی جایگاه فولاد مبارکه را در صنعت فولاد و چرخه اقتصاد کشور استراتژیک خواند و افزود: این شرکت به‌خوبی توانسته است نیاز صنایع پایین‌دست به انواع ورق‌های فولادی را تامین کند؛ ازاین‌رو بنده و دیگر همکارانم در مجلس شورای اسلامی با توجه به نقش حساس و تأثیرگذار این شرکت در رشد اقتصادی و به گردش درآمدن چرخ تولید و اشتغال در کشور، وظیفه خود می‌دانیم که از آن به‌عنوان سرمایه ملی حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: دیدگاه ما این است که فولاد مبارکه منحصر به استان اصفهان نیست، بلکه این مجموعه در حال حاضر در حال ارائه خدمت به کل کشور و مایه خیر و برکت است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا از هیچ اقدام قانونی برای تامین نیازهای این شرکت ازجمله تامین مواد اولیه فروگذار نخواهیم کرد.

محمد صالحی در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات فولاد مبارکه در زمینه استفاده بهینه از منابع آبی و سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته در این حوزه را نشانه نگاه بلندمدت و ذکاوت مدیریت این شرکت در طول سالیان گذشته دانست و ابراز امیدواری کرد با رشد و پیشرفت فولاد مبارکه شاهد توسعه هر چه بیشتر ایران اسلامی باشیم.

در جریان این بازدید همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل سیاوشی امام‌جمعه شهر نیز ضمن تشکر از مدیریت فولاد مبارکه، تصریح کرد: در خلال بازدید امروز پاسخ بسیاری از سوالاتی که در حوزه‌های مختلف، ازجمله میزان برداشت آب فولاد مبارکه از زاینده‌رود، به دفعات از جانب برخی افراد مطرح می‌شود، برای ما روشن شد و از این حیث این بازدید بسیار ارزشمند بود.

وی در همین خصوص گفت: اینکه فولاد مبارکه علی‌رغم افزایش سه برابری تولید تنها یک درصد از آب زاینده‌رود را برداشت می‌کند، بسیار قابل‌توجه و اقدامی مثبت و ارزشمند است.

وی حمایت هرچه بیشتر از فولاد مبارکه را ضروری دانست و گفت: شایسته است مسولان مربوطه این شرکت را در تامین سنگ‌آهن و سایر موارد اساسی یاری کنند تا به‌موقع بتواند نیازهای خود را برطرف سازد و همچنان به کار و تولید اقتصادی خود ادامه دهد

مدیرعامل فولادمبارکه:سهامداران فولاد با خیالی آسوده سهام این شرکت را در سبد خود قرار می‌دهند

در جریان این بازدید حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه، با ارائه گزارش از دستاوردهای فولاد مبارکه و نقش و جایگاه این شرکت در چرخه صنعت و ارزآوری کشور بر توسعه همکاری‌های متقابل تاکید کرد.

مدیرعامل فولاد مبارکه با تاکید بر اینکه گروه فولاد مبارکه در حال حاضر با تولید ۱۰.۲ میلیون تن فولاد، بخش قابل‌توجهی از ورق موردنیاز صنایع نفت وگاز، انتقال آب و سیالات، خودروسازان، تولیدکنندگان لوازم خانگی و صنعت ساختمان را تامین می‌کند، گفت: وجود زنجیره کامل تولید در فولاد مبارکه از مهم‌ترین مزیت‌های این شرکت است.

وی در ادامه از ثبات سهام فولاد مبارکه در بازار بورس کشور به‌عنوان یکی دیگر از برکات این شرکت یاد و خاطرنشان کرد: در اثر عملکرد خوب همکاران پرتلاش شرکت، امروز در بازار بورس اوراق بهادار، بسیاری از سهام‌داران با خیالی آسوده سهام این شرکت را در سبد سهام خود قرار می‌دهند.

عظیمیان با بیان اینکه در سال ۱۳۹۲ به میزان ۵ میلیون تن انواع ورق‌های فولادی به کشور وارد می‌شد، تصریح کرد: در اثر برنامه‌ریزی‌های بلندمدت مدیریت و تلاش کارکنان شرکت این میزان به ۵۰۰ هزار تن در سال ۹۸ کاهش یافته و همکاران ما توانستند بخش عمده‌ای از نیاز کشور را تامین کنند.

وی با اشاره به بدقولی پیمانکاران خارجی در اجرای پروژه‌های بزرگ ملی از جمله پروژه‌های نفت و گاز از جمله پروژه انتقال نفت از بندر گوره به جاسک گفت: فولاد مبارکه فولاد خام موردنیاز تولید ورق لوله‌های این پروژه را بر عهده گرفت و دولت را در اجرای این پروژه عظیم یاری کرد. اگرچه تولید این محصول استراتژیک برای شرکت حاشیه سود زیادی در برنداشت، اما فولاد مبارکه تلاش کرده تا با ورود به چنین عرصه‌هایی به رسالت ملی خود به‌خوبی عمل کند.

مدیرعامل فولاد مبارکه در بخش دیگری از سخنان خود، از تولید انواع ورق‌های موردنیاز در صنایع لوازم خانگی و خودروسازی به‌عنوان دستاوردهای دیگر این شرکت طی سالیان اخیر یاد و اضافه کرد: با تولید این ورق‌ها از واردات بی‌نیاز شده‌ایم و سالانه به میزان قابل‌توجهی از خروج ارز جلوگیری می‌شود.

عظیمیان در خاتمه، تعهد فولاد مبارکه به مسولیت‌های اجتماعی خود را یکی از رسالت‌های اصلی شرکت دانست و اظهار امیدواری کرد این شرکت همچنان برای منطقه، استان و کشور مایه عزت و سربلندی و موجب خیروبرکت باشد.