۰ نفر

در گفت و‌گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد:

سرانجام احداث جاده جدید برای رفت و آمد ۳۰۰تانکر حامل سوخت انبار نفت شهران/ نگرانی بابت فضای داخلی انبار نداریم

۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۳
کد خبر: 469707
سرانجام احداث جاده جدید برای رفت و آمد ۳۰۰تانکر حامل سوخت انبار نفت شهران/ نگرانی بابت فضای داخلی انبار نداریم

عضو شورای شهر تهران جزییات تازه‌ای درباره احداث جاده جدیدی اطراف انبار نفت شهران برای تردد ۳۰۰تانکر حامل سوخت جهت ایمن‌سازی مسیر تردد تشریح کرد.

اقتصاد آنلاین-فائزه مومنی؛ مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر سرانجام تغییر مسیر تردد ماشین‌های حامل سوخت از انبار نفت شهران به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت:صبح امروز جلسه‌ای با مدیران انبار نفت شهران داشتیم که طی آن بنا شد راه حل کوتاه مدتی برای ایمن‌سازی حمل و نقل حدود ۳۰۰ تانکر که در شبانه روز اینجا سوخت‌گیری کرده و در سطح شهر توزیع می‌کنند،اندیشیده شود.

او ادامه داد: برای اینکه تانکرها از محل بافت شهران شمالی و جنوبی تردد نکنند که در گذشته سوابق واژگونی به خاطر شیب زمین داشته و بنزین در محل بافت مسکونی سرازیر شده، فعلا به صورت موقت راهی به شکل ایمن سازی شده ایجاد خواهد شد. راه جدید از داخل ضلع شرقی انبار نفت احداث و از بیرون هم که حدود 350 متر است جاده کشیده می‌شود تا محل رفت و آمد و عبور تانکرها مستقیما به سمت بلوار سیمون بولیوار  و باکری شمال اتفاق باشد.

 رییس کمیته بودجه و نظارت شورتی شهر تهران با بیان اینکه این اقدام باعث ایمن‌ شدن تردد می‌شود،با اشاره به موضوع انتقال انبار تاکید کرد: در مسأله انتقال انبار نفت در گذشته تفاهم‌نامه‌ای میان آقای نوزری وزیر سابق نفت و آقای قالیباف  در سال 1384 امضا شده بود و بنا بود این اتفاق بیفند اما قرارداد دنبال نشد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اجرایی شدن فرایند انتقال انبار نفت زمان‌ و هزینه‌بر خواهد بود اما در دستور کار است،گفت: فعلا برای ایمنی رفت و آمد ۳۰۰تانکر فوق بهترین اقدام احداث جاده جدید است. تصمیم گرفته شده یک کار گروه مشترکی بین پالایش پخش و شهرداری منطقه پنج تشکیل شود که این مسیر طراحی و برای ساخت آن اقدام شود.

فراهانی در پاسخ به پرسشی درباره ایمنی مجموعه انبار نفت،تاکید کرد:نگرانی درباره فضای داخل مجموعه کمتر است چون استانداردهای بسیار دقیقی وجود دارد.در عین سازمان مدیریت بحران به طور مرتب در تماس بوده و‌گزارش تهیه می‌کنند.

این عضو شورا اضافه کرد: البته اخیرا سازمان مدیریت پدافند غیر عامل که زیرمجموعه ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح است نامه ای داده و پیشنهاد و نظر صریح آنها هم مبنی بر انتقال مجموعه انبار نفت است اما تا عملیاتی شدن کار زمان طولانی سپری خواهد شد و شاید یک پروژه ده ساله از ابتدا تا انتهای کار باشد.

این عضو شورا در پایان گفت: اما ساخت این جاده کوتاه مدت است و در دستور کار قرار می گیرد تا حداقل مطمئن شویم موضوع رفت و آمد تانکرها ایمن است.