۰ نفر

در گفت و گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد:

اثر حداکثری آموزش‌ها برای مقابله با کرونا/ برخوردهای قهری باید به میان بیایند

۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۳۴
کد خبر: 456196
اثر حداکثری آموزش‌ها برای مقابله با کرونا/ برخوردهای قهری باید به میان بیایند

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران معتقد است؛ فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی کار خود را کرده و باید برای الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا به وسیله شهروندان، از روش‌های قهری استفاده کرد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ مجتبی دانشور، مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تاثیر آموزش‌های مقابله با کرونا کم‌تر شده و جمعی از مردم پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: معتقدم آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی کار خود را تا نقطه‌ای که جا داشته انجام داده و رفتار 60 تا 65 درصدی که به اعتقاد من پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند، متاثر از همین آموزش‌ها است.

او  ادامه داد: معتقدم برای الزام گروهی که اتفاقا گروه خطرناکی هستند؛ زیرا جان حدود 65 درصدی افرادی که رعایت می‌کنند را به خطر می‌اندازند، باید از برخوردهای قهری مانند جریمه و یا هر روش دیگری استفاده کرد. بخشی از الزام به استفاده از کمربندی ایمنی مربوط به فرهنگسازی بود و  بخش بزرگ دیگر آن تحت تاثیر جریمه‌هایی بود که برای استفاده نکردن از آن قرار داده شده بود.

دانشور تاکید کرد: در حال حاضر برای برخی بیماری عادی شده و یا روح مسوولیت اجتماعی در آن‌ها قوی نیست.در این شرایط باید نهادهای نظارتی ورود کرده و اجازه ندهند، برخی جان دیگران را به خطر بیندازند. برای مثال در مترو هیچکس اجازه ورود بدون ماسک را ندارد، بنظرم باید همین روش یا روش‌های قهری محکم‌تر در سایر نقاط اجرا شود.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران تاکید کرد: تاکنون در اداره آموزش شهروندی بیش از 500 اثر به اضافه سه کمپین اصلی «در خانه می‌مانیم»،«فاصله اجتماعی» و « شهروند سالم،شهرسالم» تولید و برگزار شده است. انتشار این آثار در فضاهای مختلف همچنان ادامه دارد.