۰ نفر

در مراسم رونمایی از سامانه پژوهش‌یار مطرح شد:

قرار گرفتن پژوهش‌های مرکز مطالعات بر روی سامانه/ جلوی موازی‌کاری را گرفتیم

۲۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۴۴
کد خبر: 374255
قرار گرفتن پژوهش‌های مرکز مطالعات بر روی سامانه/ جلوی موازی‌کاری را گرفتیم

رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران گفت: با قرار دادن مقالات پژوهشی بر روی سامانه، جلوی موازی‌کاری ومطالعات چند باره را گرفته‌ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدحسین بوچانی، رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران صبح امروز در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه پژوهش یار در جمع خبرنگاران گفت: یکی از آسیب‌های موجود در شهرداری تهران موازی‌کاری در حوزه مطالعات است. هر منطقه و سازمانی به طور جداگانه اما بدون هماهنگی کار مطالعاتی انجام می‍داد. 

او ادامه داد: این موضوع سبب می‌شد در یک حوزه مطالعات چندباره انجام شود و در عین حال خروجی مطلوب برای شهروندان نداشته باشد. وقتی پول مطالعه از جیب شهر می‌رود باید یک محصول عمومی هم در اختیار شهروندان قرار گیرد. 

رئیس جدید مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران اظهار کرد: در طی سه ماه از راه‌اندازی سامانه پژوهش‌یار حدود 869 فایل تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف شهرسازی، مدیریت بحران و خدمات شهری در اختیار مردم قرار گرفته است. این موضوع سبب قضاوت درست مردم از تهران و افزایش دقت پژوهشگران می‌شود. در عین حال جلوی موازی‌کاری در زیرمجموعه‌های شهرداری را نیز می‌گیرد. 

بوچانی همچنین  در پاسخ به این پرسش که آیا قرارداد این پروژه‌ها هم در سامانه قرار می‌گیرد یا نه، گفت: بله، هر پروژه با پیوست قرارداد مالی در این سامانه منتشر خواهد شد.  

او همچنین در واکنش به موازی‌کاری  دفتر مطالعات پژوهش با مرکز مطالعات نیز اظهار کرد:  ااین دو اتفاق موازی کاری نیست زیرا ما یک سری راهبردها را تصویب می کنیم و آنها هم براساس نیازشان پژوهشی انجام می‌دهند.