۰ نفر

معاون شهردار تهران:

جلوی امضاهای طلایی را گرفته‌ایم/ تنها یک درصد تهرانی‌ها مبادرت به دریافت پروانه ساخت می‌کنند

۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۰
کد خبر: 358627
جلوی امضاهای طلایی را گرفته‌ایم/ تنها یک درصد تهرانی‌ها مبادرت به دریافت پروانه ساخت می‌کنند

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت:در دوره شش ماهه فعالیت من هیچ پروانه خارج از ضابطه‌ای صادر نشده و جلوی امضاهای طلایی را گرفته‌ایم.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ عبدالرضا گلپایگانی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران گفت: حدود ٦ماه از مسوولیت من می‌گذرد و در این مدت هیچ پروانه خلاف ضابطه‌ای صادر نشده است و جلوی امضاهای  طلایی را گرفته‌ایم و در برخی مناطق به دلیل همین تخلفات جابه‌جایی‌هایی انجام داده‌ایم.

او با بیان اینکه منافع عده‌ای در دو گانگی و عدم شفافیت است،گفت: بنا داریم آمار تخلفات در دوره های گذاشته را  مقایسه و بعد منتشر کنیم.

گلپایگانی گفت: ثابت ماندن عوارض ساختمانی در از سال ۸۶ تا کنون باعث ایجاد فاصله بین ارقام مصوب شورای شهر و شهرداری شده و در نتیجه زمینه‌ بروز تخلفات در مناطق را ایجاد کرده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اظهار کرد: در کلان شهرهای دیگر عوارض صدور پروانه بیش از ۵درصد قیمت فروش آپارتمان است اما در شهر تهران علی الرغم گرانی عوارض به زور به دو درصد می‌رسد.این در حالی است که ما برای توسعه سرانه فضای سبز باید زمین متری ۲۰میلیون تومان بخریم.

معاون حناچی اضافه کرد: قطعا عوارضی که در سال ۹۳ از منطقه ۲۲گرفته می‌شود با حالا که دریاچه چیتگر برای ما سالانه میلیاردها تومان هزینه دارد فرق می‌کند و در عین حال هرکس که سهم بیشتری از امکانات شهر دارد و یا تعداد طبقه بیشتری ساخته است باید عوارضش را پرداخت کند.

معاون شهردار تهران همچنین گفت؛ تنها یک درصد شهروندان مبادرت به دریافت پروانه ساخت می‌کنند و به احتمال زیاد امسال با توجه به تورم این میزان کاهش پیدا خواهد کرد.همچنین طی سه،چهار سال گذشته ۱۰هزار پروانه ساخت صادر شده است.