۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

خرید خانه در منیریه چه قدر سرمایه می‌خواهد؟

۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۰۳
کد خبر: 506861
خرید خانه در منیریه چه قدر سرمایه می‌خواهد؟

واحدهای نوساز منیریه از متری25میلیون تومان و واحدهای قدیمی آن از متری 15میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

اقتصاد آنلاین سیده زهرا محمودی؛ منیریه یکی از محله‌های قدیمی در جنوب تهران است و هنوز هم خانه‌های قدیمی بسیاری در کنار آپارتمان‌های جدید و نوساز آن قرار گرفته است. این محله در منطقه11 شهرداری تهران واقع شده و از لحاظ دسترسی نیز قرار گرفتن ایستگاه مترو و بی آرتی آن در آن سبب شده تا وضعیت مناسبی از این نظر داشته باشد.

قیمت مسکن در محله منیریه متوسط بوده و برخی از آپارتمان‌های آن نیز با قیمتی بالا معامله می‌شود. خیابان ولیعصر، کارگر و امام خمینی نیز از همسایه‌های این محله محسوب می‌شود. در ادامه این گزارش به بررسی قیمت مسکن در این محله خواهیم پرداخت.

همانطور که گفته شد منیریه از محله‌های بسیار قدیمی در تهران است؛ بنابراین واحدهای قدیمی بسیار زیادی در آن وجود دارد که در کنار این خانه‌های قدیمی آپارتمان‌های نوساز نیز روز به روز در حال رشد است؛ از این رو تعیین قیمت مسکن در این محله علاوه بر کوچه و خیابان و سایر متغیرها به سن بنا نیز بستگی دارد.

یک کارشناس مشاور املاک در رابطه با قیمت مسکن در این محله گفت: قیمت مسکن در منیریه برای واحدهای نوساز از متری 25میلیون تومان شروع شده و تا متری 35میلیون تومان در فرهنگ می‌رسد. برای مثال یک ساختمان 25متری و نوساز در خیابان انصاری متری 26میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

وی افزود: واحدهای قدیمی‌تر نیز از متری 15میلیون تومان به بالا قیمت‌گذاری می‌شود. واحدی 43متری و 17سال ساخت در خیابان معیری با قیمت 900میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین در منیریه آپارتمان‌های ریز متراژ زیادی وجود ندارد و غالب آپارتمان‌ها متراژی بالای 60متر دارد.

این کارشناس مشاور املاک در پایان اظهار داشت: قیمت مسکن در ماه‌های اخیر به پایین‌ترین حد خود رسیده است، برای مثال واحدی که متری 23میلیون تومان قیمت داشت، اکنون مالک حاضر است با متری 20میلیون تومان نیز واحد را به فروش برساند.