۰ نفر

سرقت سکه از شوهر، برای مهاجرت به کانادا

۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۱۵
کد خبر: 477012
سرقت سکه از شوهر، برای مهاجرت به کانادا

زن جوان که رؤیای مهاجرت به کانادا در سر داشت 660سکه بهارآزادی از شوهرش سرقت کرد تا با فروش آنها نقشه‌اش را عملی کند اما مأموران پلیس نقشه او را نقش برآب کردند.

 به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  همشهری، چندی قبل مردی با مراجعه به کلانتری 123نیاوران از دستبرد سارقان به خانه‌اش خبر داد. او گفت: من 960سکه بهارآزادی در خانه‌ام نگهداری می‌کردم اما متوجه شدم که 660سکه سرقت شده است. به‌دنبال گزارش این سرقت، پرونده در اختیار مأموران پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات فنی در این‌باره کلید خورد.

ماموران در بررسی صحنه سرقت دریافتند به‌دلیل اینکه ساختمان نگهبانی 24ساعته دارد و به‌جز سکه‌ها شی دیگری سرقت نشده و از سویی هیچ رفت‌وآمد مشکوکی به محل سرقت دیده نشده، به‌احتمال زیاد سرقت از سوی یکی از آشنایان شاکی انجام شده است. درحالی‌که تحقیقات در این خصوص ادامه داشت دست‌نوشته‌ای در خانه پدر شاکی کشف شد که در آن نوشته شده بود «حق به حقدار رسید». این دست‌‌نوشته تردید مأموران در دست داشتن یکی از آشنایان شاکی در این سرقت را به یقین تبدیل کرد. از سویی مأموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد پای همسر شاکی در میان است و به‌احتمال زیاد او سکه‌ها را سرقت کرده است.

به این ترتیب او به پلیس آگاهی دعوت شد و وقتی تحت بازجویی قرار گرفت به سرقت سکه‌ها اعتراف کرد. متهم گفت: چون می‌خواستم به کانادا مهاجرت کنم و به پول نیاز داشتم سکه‌های شوهرم را سرقت کردم. او در ادامه گفت: 660سکه بهار آزادی شوهرم را فروختم و حدود 2میلیارد تومان به‌دست آوردم اما بعد فهمیدم که شوهرم شکایت کرده است.

متهم ادامه داد: برای اینکه تحقیقات پلیس را منحرف کنم نامه‌ای نوشتم و به یک کارگر افغان دادم تا در خانه پدرشوهرم بیندازد اما هیچ‌کدام از این کارها فایده‌ای نداشت و سرانجام دستم رو شد. سرهنگ سیدعلی شریفی، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران در این‌باره گفت: با شناسایی سارق و روشن شدن سرنوشت سکه‌های سرقت شده پرونده به شعبه10 بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران ارسال شد و تلاش‌ها برای دستگیری متهم متواری نیز ادامه دارد.